Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Naš organizem pred škodljivimi vplivi zunanjih in notranjih dejavnikov (hiter življenjski slog, stres, razvade sodobnega časa, različna bakterijska in virusna obolenja) varuje imunski sistem, ki zajema vse obrambne mehanizme.

Avtorica: Tina Grohar Maležič, mag. farm.

Pomembno vlogo pri uravnavanju imunskega sistema imajo tudi aminokisline, ki delujejo nanj imunomodulatorno.

Vpletajo se v aktivacijo T limfocitov, B limfocitov in makrofagov, prispevajo k razstrupljanju in ohranjanju redoks stanja v celicah, genske ekspresije ter v proliferacijo limfocitov. Aminokisline sodelujejo tudi pri proizvodnji protiteles, citokinov in drugih citotoksičnih snovi, kot je dušikov oksid.

Esencialne in neesecialne aminokisline

Aminokisline so poleg vpletenosti v imunski sistem pomembne še za številne druge biološke procese v organizmu. Poznamo 20 aminokislin, ki so potrebne za ustrezno sintezo proteinskih molekul.

Delimo jih na esencialne, katerih organizem ni sposoben sintetizirati in jih moramo zaužiti s hrano ali prehranskimi dopolnili ter neesencialne, katere organizem sintetizira sam v različnih celičnih procesih. Neesencialnih aminokislin je 11.

Glavne aminokisline, ki imajo vpliv na imunski sistem so arginin, glutamin, cistein, glicin, tavrin, lizin, metionin. Za potrebe organizma po aminokislinah zadostuje uravnotežena prehrana.

Kdaj se povečajo potrebe po aminokislinah?

Če pride do intenzivnega imunskega odgovora, se potrebe po aminokislinah močno povečajo. Pomanjkanje beljakovin ali aminokislin v organizmu poslabša imunsko delovanje in poveča dovzetnost za nalezljive bolezni. Zato je v takem primeru smiselno prehrani dodati ustrezna prehranska dopolnila z aminokislinami.

Svetuje se v primeru prvih znakov prehlada, pri zmanjšani odpornosti zaradi dolgotrajne bolezni ali ponavljajočih okužbah, ob zdravljenju z antibiotiki … Pogosto so aminokislinam dodani še vitamini (vitamin A, C, E, B2, B6, B12, folna kislina …) in minerali (cink, selen, magnezij …), ki še dodatno prispevajo k izboljšanju obrambnih mehanizmov.

Aminoplus Immun

S tem dosežemo izboljšano delovanje imunskega sistema, zmanjša pa se tudi razgradnja mišičnih proteinov oz. upad mišične mase. Potrebno pa se je zavedati, da prehranska dopolnila niso nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano ter zdrav življenjski slog.

V Evropski uniji so aminokisline, ki se uporabljajo v prehranskih dopolnilih, trenutno dovoljene v količinah, ki so priporočene za dnevno uživanje. Ker za določitev varnih zgornjih mej še ni bilo opravljenih dovolj študij, se priporočenih dnevnih količin oziroma odmerka ne sme prekoračiti.

Vsebino omogoča Stada d. o. o.

 

Ne spreglejte

Z nehotenim uhajanjem urina se srečuje okoli 12,4 % žensk in 5 % moških, kar je že več kot 420
Preberi več
bolečine v hrbtenici
Hrbtenica je eden najpomembnejših in najzapletenejših delov človeškega skeleta. Sestavljena je iz vretenc in medvretenčnih ploščic. Nosi glavo, je steber
Preberi več
Revmatoidni artritis je kronična vnetna avtoimunska bolezen, ki prizadene predvsem sklepe, lahko pa tudi še druge organe. Kaže se z
Preberi več
Luskavica ali psoriaza je kronično imunsko pogojena vnetna bolezen, ki je obenem tudi najpogostejša kožna bolezen, pojavi se pri 2
Preberi več
depresija in neenakost
Na konferenci ob svetovnem dnevu duševnega zdravja v oktobru je Nacionalno združenje za kakovost življenja Ozara Slovenija ob strokovni podpori
Preberi več
kolateralni rak
Rak debelega črevesa in danke ali kolorektalni rak (rektum – danka, kolon – črevo) je eden najpogostejših rakov, posebno pri
Preberi več
Pandemija covida-19 se je v septembru prevesila že v t. i. četrti val in po nekoliko bolj brezskrbnem poletju so ponovno
Preberi več
ceresit vlaga
Zlasti v hladnejših mesecih običajno zračimo premalo. Dejavnosti, ki proizvajajo paro (kuhanje, prhanje, likanje) raven vlage v vašem domu še
Preberi več