Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Pred slabimi tremi leti, aprila 2017, se je elektronska napotnica (e-napotnica) izenačila z doslej poznano papirnato napotnico. Novodobna oblika napotnice je vse odtlej najpogosteje izdana napotna listina v zdravstvu, z njo pa lahko dostopamo do večine zdravstvenih storitev. Medtem ko je bilo treba klasično napotnico pošiljati po pošti, je v primeru e-napotnice postopek precej bolj preprost, na termin pri izbranem specialistu se lahko naročimo kar na spletu.

Avtorica: Nika Arsovski

V želji po vse bolj funkcionalnem nacionalnem zdravstvenem informacijskem sistemu je v sklopu projekta informatizacije slovenskega zdravstva v veljavo pred leti stopila t. i. e-napotnica, ki omogoča naročanje k izbranim specialistom kar s preprostim klikom na gumb računalniške miške. Kaj je e-napotnica? Gre za računalniški izpis potrebnih podatkov, ki vsebuje številko e-napotnice, na podlagi katere se naročite na obisk pri izbranem specialistu, ime zdravstvene storitve, na katero ste napoteni, in stopnjo nujnosti.

Pregled nad napotnicami in termini

Največja prednost elektronske napotnice je brez dvoma ta, da napotnice same ni več treba pošiljati izvajalcem zdravstvenih dejavnosti v fizični obliki. Poleg tega napotnice ni več mogoče izgubiti, saj je številka venomer zabeležena v sistemu samem. Bolniki imajo z uvedbo elektronizacije napotnih listin tudi možnost pregleda prvih prostih terminov pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti, podatki pa se osvežujejo vsako uro. Z dostopom do spletnega portala zVem ima bolnik tudi pregled nad svojimi termini, lahko jih spreminja ali zamenja izvajalca zdravstvene dejavnosti.

Preprost postopek naročanja

Postopek naročanja t. i. eNaročanja poteka kar na podlagi izdane elektronske napotnice, ki jo izda vaš zdravnik, pravila in merila pa se ne razlikujejo od klasične zelene napotnice. Izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki je izdal napotno listino (e-napotnico), je primoran zagotoviti, da se bolnik v ordinacijskem času naroči na zdravstveno storitev, termin izbere bolnik sam oz. ga določi specialist. Bolnika lahko naroči tudi zdravnik, ki je izdal e-napotnico, ali medicinska sestra v sprejemnici istega zdravnika. Poleg tega se lahko bolnik odloči tudi za klasične načine naročanja, s klicem v klicni center (080 2445), ob čemer mora svetovalcu posredovati svojo številko ZZZS in številko e-napotnice.

Obe sta na potrdilu o izdani e-napotnici, ki ga bolnik dobi pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti, ki je napotno listino tudi izdal. Druga telefonska možnost je, da bolnik po klasičnem načinu, kot pri zeleni napotnici, sam stopi v stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti in se naroči na želeni termin. Med tistimi, tehnološko bolj podkovanimi, pa je bolj priljubljeno naročanje po spletu, in sicer na portalu zVEM https://zvem.ezdrav.si, kjer se lahko naročijo z vnosom ZZZS številke bolnika in e-napotnice ali pa posreduje digitalno potrdilo ter z registracijo v portal upravlja z vsemi napotnicami in termini. Seveda se lahko še vedno naročite tudi po pošti ali pa se osebno zglasite pri izbranem izvajalcu storitev.

Elektronska napotnica je povsem izpodrinila papirnato

Predvsem starejšim je še vedno ljubša klasična zelena napotnica, vendar pa je po veljavni zakonodaji vse od leta 2017 izdaja e-napotnice obvezna. Le v primeru nedelovanja sistema eNaročanja lahko izvajalec zdravstvene storitve izda tudi papirnato napotnico.

Posebnost velja tudi v primeru napotnic s statusom ’nujno’, kjer je zaradi same varnosti bolnika treba poleg elektronske napotnice izdati tudi klasično papirnato. Tehnološko bolj ozaveščeni bolniki lahko do vseh informacij v povezavi z napotnico dostopajo preko portala zVEM (https://zvem.ezdrav.si). Na portalu lahko termin tudi prekličejo, pri tem je treba vnesti ZZZS številko bolnika in številko e-napotnice.

V primeru preklica termina ali spremembe izbranega izvajalca storitve se lahko obrnete tudi na brezplačno telefonsko številko 080 2445, kjer vam bo pri tem pomagal svetovalec. Lahko pa stopite tudi v stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, ki prekliče termin. Izberete lahko katero koli izmed možnosti, termin pri izbranem zdravniku pa je vedno treba najprej preklicati, šele nato se lahko ponovno naročite na nov termin. Za več informacij o e-napotnici se obrnite na brezplačno številko 080 2445, svoje vprašanje lahko naslovite na podpora@ezdrav.si ali pa odklikate na spletni portal podpora.ezdrav.si.

 

Največja prednost elektronske napotnice je brez dvoma ta, da napotnice same ni več treba pošiljati izvajalcem zdravstvenih dejavnosti v fizični obliki. Bolniki imajo z uvedbo elektronizacije napotnih listin tudi možnost pregleda prvih prostih terminov pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti, podatki pa se osvežujejo vsako uro.

 

A Največja prednost e-napotnice je, da jih bolnikom ni več treba pošiljati v fizični obliki.

B Na termin pri izbranem izvajalcu zdravstvenih dejavnosti se lahko z e-napotnico naročimo kar po spletu.

C E-napotnica je najpogosteje izdana napotna listina v zdravstvu.