Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Ne samo poleti ampak tudi pozimi naše telo potrebuje posebno nego. Izpostavljeni smo mrzlemu zraku in vetru, zrak v zaprtih prostorih pa je suh zaradi ogrevanja. Vse to lahko pripelje do izsušitve kože in lasišča, pa tudi do luščenja, razpok, še posebno na predelu ustnic in rok, na obrazu se lahko pojavijo rdečkaste lise, srbeč občutek, gubice postanejo še bolj izrazite, koža pa je ovela in brez prave barve. Poskrbimo za pravilno nego in pripravimo telo na zimo.

Čeprav je na poletne vroče dni ostal le še spomin, je pomembno, da smo po vsakem izpostavljanju soncu pozorni na kožna znamenja. »V zadnjih letih je rak kože v porastu, zato je treba še posebno pogledati tista znamenja, ki so spremenila barvo, hitro zrasla, ki srbijo, skelijo in podobno,« uvodoma pove Natalija Evdakova, dr. med., specialistka dermatovenerologije. Poleg tega ne glede na letni čas Evdakova svetuje redne pilinge ne samo obraza, temveč celotnega telesa, in sicer v primeru mastne kože enkrat tedensko, v primeru suhe pa enkrat na 10–14 dni. S pilingom odluščimo odmrle celice in hkrati omogočimo hranilnim sestavinam iz krem in mask, da prodrejo v kožo.

Avtor: Klavdija Škrbo Karabegović

 

Nega kože pozimi

V zimskem času je naša koža izpostavljena mrzlemu zraku in vetru, dodatno izsušitev pa povzroča suh zrak v ogrevanih prostorih, zato je poleg pilinga zelo pomemben pravilen izbor kreme. »Poleti uporabljamo kreme, ki zagotavljajo visoko stopnjo vlažnosti in ščitijo pred zunanjimi vplivi predvsem sonca in soli. V zimskem času pa uporabljamo za spoznanje močnejše kreme, ki kožo vlažijo in tudi hranijo ter jo ščitijo pred mrazom,« poudari pravilen izbor kreme kozmetičarka Jerneja Bernik. Tudi Natalija Evdakova pove, da mora krema v zimskem času biti bogata z lipidi, minerali, vitamini in mikroelementi, saj je treba poskrbeti za dodatno hranjenje kože.

 

»V hladnih dneh bi priporočila tudi občasno masažo obraza in telesa, saj s tem izboljšamo prekrvavitev in metabolizem telesa. Poleg negovalne kreme je vsaj v zimskem času zaželen tudi nanos pudra, ki ne samo ščiti pred mrazom, ampak tudi zadržuje vlago in ščiti pred onesnaženim zrakom, ki prav tako negativno vpliva na kožo,« doda še specialistka dermatovenerologije.

Izbor pudrov je velik, vendar je smiselno, da kupimo puder, ki nudi zaščito pred UVA- in UVB-žarki. Če se odpravimo v hribe, na smučanje ali smo na kakršenkoli drug način izpostavljeni sončnim žarkom (ne glede na nizke temperature nas sonce lahko opeče tudi pozimi), poskrbimo za še dodatno zaščito s kremo z zaščitnim faktorjem od 20 do 30. Lahko pa kupimo tudi takšne kreme, ki so namenjene tistim, ki so izpostavljeni zelo nizkim temperaturam, do -30 °C. Za nego kože moramo poskrbeti vsaj pol ure pred odhodom na mrzel zrak.

Za posebno hranjenje kože poskrbijo tudi maske, ki si jih lahko pripravimo sami ali pa kupimo. Pri izbiri sredstev, ki jih potrebujemo za nego kože, las, ustnic in rok nam je v veliko pomoč lahko farmacevt, izkušena kozmetičarka in frizer, ki bodo znali oceniti, kaj nam najbolj ustreza, v primeru hujših težav pa obiščemo zdravnika dermatologa.

V zimskem času se priporoča obisk savne, ki globinsko očisti in razstrupi naše telo, hkrati pa se izboljša metabolizem. Bolniki s kroničnimi obolenji se pred obiskom savne morajo posvetovati z zdravnikom.

 

Pomen pravilne prehrane

V zimskem času pojemo veliko manj sadja in zelenjave kot v poletnih dneh, kar se hitro pozna tudi na zunanjem videzu naše kože, kajti le-to moramo pravilno nahraniti ne samo »na zunaj«, ampak tudi »od znotraj«. Na prvem mestu velja izpostaviti zadostno pitje tekočin, in sicer 2–3 litre dnevno, še najbolje vode, v mrzlih dneh pa se prileže tudi topel čaj, sladkan z medom. Če uživamo dovolj tekočin, bo tudi koža manj dehidrirana in ovela. Nadalje mora biti hrana bogata z vitamini, minerali, ogljikovimi hidrati, izogibati se moramo mastni in preveč soljeni hrani, alkoholu in konzervirani hrani. Privoščimo si več manjših, ampak raznovrstnih obrokov, prevladuje pa naj sadje, zelenjava, ribe in domače pripravljena hrana.

 

Lasje, roke in ustnice

Tudi lasje so v zimskem času zelo občutljivi, saj jih suh in mrzel zrak izsuši. Tako je v tem času tudi več težav s prhljajem. Velik pomen ima pravilna prehrana, v različnih oblikah pa lahko dodajamo še vitamine in B-kompleks. Ko gremo ven, poskrbimo za zaščito s kapo. Veliko napako delamo, ko lase prepogosto umivamo. »Lojnice se navadijo na pogosto umivanje in tako pospešeno delujejo. Priporoča se umivanje las enkrat na 5 do 7 dni. Prehod na manj pogosto umivanje naredimo postopoma,« razloži Evdakova. Poleg pravilnega izbora šampona lahko naše lasišče in lase občasno nahranimo tudi z različnimi maskami. Barvanja naj bo čim manj ali pa naj bodo barve naravne oz. s čim manj agresivnimi sredstvi.

 

Roke so pozimi zelo izpostavljene. »Pomembno je, da so roke čez dan zaščitene z bombažnimi rokavicami. Ob umivanju jih moramo dobro obrisati in na mraz ne hoditi z mokrimi rokami. Zvečer priporočam hranljivo kremo za roke in ob hujših težavah tudi v nočnem času uporabo bombažnih rokavic,« pove Bernikova. Roke ne izpostavljajmo čistilom, saj jih tako lahko samo še dodatno poškodujemo. Ob zelo razpokanih in izsušenih rokah si privoščimo t.i. parafinsko kopel. Zaradi iztrošenosti organizma se lahko začnejo slabšati tudi nohti, najpogosteje se začnejo luskati v plasteh. V tem primeru je priporočeno dodajanje B-kompleksa.

 

Posebno pozornost namenimo tudi ustnicam, saj so zaradi mraza in vetra razpokane. Kupimo si takšen vazelin, ki nudi zaščito pred UVA- in UVB-žarki, zaščitni faktor pa vsebujejo tudi različne šminke.

 

Kaj še lahko storimo?

Kljub mrzlemu vremenu poskrbimo za zračenje zaprtih prostorov. Na trgu obstajajo različni vlažilci zraka, za vlaženje prostorov pa lahko tudi na radiator postavimo mokro brisačo ali posodo z vodo.

Čeprav je v zavetju doma toplo in prijetno, se odpravimo ven, le za pravilno nego poskrbimo. Gibanje namreč pozitivno vpliva na naše počutje in posledično tudi na videz. Oblecimo se večplastno in v oblačila iz naravnih materialov, kajti sintetični materiali še dodatno prispevajo k večji izsušitvi kože, obutev pa naj bo primerna in nepremočljiva.

 

K večji izsušitvi kože pripomorejo tudi prevroče kopeli, kozmetičarka Jerneja pa odsvetuje tudi uporabo agresivnih dišal neposredno na koži, saj lahko povzročijo pigmentne lise. Izogibajmo se stresu, vzemimo si čas zase in za gibanje, privoščimo si vsaj 7–8 ur spanja dnevno, kajti tudi zadosten počitek je eden pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na dober in zdrav videz kože.

Ob pravilni negi se izboljšanje in pozitivni učinki pokažejo že v roku 2–3 tednov. Vendar tudi najboljša nega ni tako učinkovita, če smo nenehno izpostavljeni stresu in ne poskrbimo za gibanje, zatorej si vzemimo čas zase in za tiste stvari, ki nas veselijo.

 

Maske za kožo

Za mastno in aknasto kožo potrebujemo jajčni beljak v kombinaciji z limono ali s kumarami. Za suho kožo si pripravimo masko iz kisle ali sladke smetane v kombinaciji z banano ali s korenčkom.

Tako pripravljeno masko pustimo na koži 20–30 minut.

 

Maska za odpravljanje prhljaja

Zmešamo žlico konjaka, 3 žlice ricinusovega ali olivnega olja ter rumenjak. Masko damo na umito lasišče in po dveh urah speremo. Postopek ponavljamo tri tedne.

 

Masko za ustnice si pripravimo iz sladke smetane in medu.

 

November, 2008

Ne spreglejte

Za svoje plovilo moramo poskrbeti že na začetku sezone. Začnite sezono brez skrbi s spomladanskim čiščenjem. V zaprtih prostorih lahko
Preberi več
Vas zanima edinstvena klimatska naprava na trgu, s katero boste varčno ogrevali in hladili prostore ter hkrati prečistili zrak v
Preberi več
Srčno popuščanje je bolezen, pri kateri srčna mišica zaradi oslabljenosti ne more dovolj učinkovito poganjati krvi po telesu. Avtorica: Maja
Preberi več
Spondiloartritisi so skupina kroničnih vnetnih revmatskih bolezni, ki si delijo podobno klinično sliko in prizadenejo predvsem hrbtenico in periferne sklepe.
Preberi več
Astma je kronično obolenje dihalnih poti, za katero je značilno astmatsko vnetje, ki je prisotno tako v velikih kot v
Preberi več
Kaj lahko storimo, da preprečimo aterosklerozo, da preprečimo aterosklerotično srčno-žilno bolezen, in kako lahko ukrepamo, da se tako huda dogodka,
Preberi več
Pri raku jajčnikov gre za skupino malignih tumorjev jajčnika, ki se sicer delijo na več tipov ter podtipov. Daleč najpogostejši
Preberi več
Srce je mišična črpalka, ki poganja kri po telesu – tako skozi pljuča, ko omogoča nasičenje krvi s kisikom, kot
Preberi več