Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Pomlad je čudovit letni čas. Narava se prebuja, dnevi se daljšajo, sončni dnevi so vedno bolj pogosti. Kljub temu pa ta letni čas s sabo prinaša kar nekaj manjših in malo večjih nevšečnosti, ki pa jih lahko ublažite ali se jim popolnoma izognete.

Avtor: Andreja Košir

 

Nega kože spomladi

Pozimi ima veliko ljudi težave s kožo. Centralno ogrevanje in suh zrak v prostoru ter nizke temperature zunaj so za kožo velik šok in jo zelo obremenijo. Veliko ljudi zato vstopa v pomlad z utrujeno kožo, ki je brez leska in pravega življenja. Zato je prav, da spomladi svoji koži namenimo nekaj več pozornosti, jo nahranimo in obnovimo. Zelo pomembno je, da kožo dobro očistimo. Privoščimo si čistilno masko ali piling, ki bosta poskrbela, da se boste znebili vseh odmrlih celic. Veliko ljudi še vedno ne uporablja vlažilnega tonika, ki pa je zelo pomemben, saj na koži ustvari ustrezne pogoje za nanos kreme.

Ustrezna dnevna krema mora kremo primerno zaščiti in jo vlažiti. Dobra krema naj bi vsebovala kombinacijo vitaminov A, E in C, ki so močni antioksidanti. Tako bomo na svoji koži ustvarili nekakšen ščit, ki nas bo varoval pred svetlobnim staranjem kože. Spomladi velja tudi večjo pozornost nameniti ustrezni prehrani. Na voljo je več svežega sadja in zelenjave, ki bosta našo kožo oskrbela s prepotrebnimi vitamini in minerali. Prav tako moramo skrbeti za zadostno hidratacijo našega telesa in na dan popiti vsaj liter in pol vode.

 

Preventiva pred soncem

Tudi če se vam zdi, da spomladansko sonce še ni tako močno in zato ne potrebujete nobene zaščite, se motite. Škodljivi vplivi sončnih žarkov so zelo hitro vidni na naši koži, zato je zelo pomembno, da tudi v prvih spomladanskih dneh dobro poskrbimo za svojo kožo. Zaščitimo se s pokrivali, izpostavljene dele kože pa zaščitimo z ustreznimi zaščitnimi sredstvi. UVA-sevanje, ki prodre vse do naše kože, povzroča njeno staranje. UVB-sevanje povzroča opekline na naši koži. Take poškodbe tkiva lahko vodijo tudi do kožnega raka, zato bodite res previdni.

Da dobimo dovolj vitamina D, zadostuje 5–10 minut izpostavljanja soncu dnevno, odvisno od vrstne polti. Moč UV-žarkov je pri nas največja med majem in avgustom. Soncu se spomladi ne izpostavljajte med 11. in 14. uro, v poletnih mesecih pa med 10. in 16. uro. Če želimo porjaveti, lahko uporabimo različne kreme za samoporjavitev. Te kreme delujejo na osnovi dihidroksiacetona (DHA). To ni barvilo, ampak brezbarvni sladkor, ki reagira z odmrlimi celicami. Tako koža dobi zagorel videz. Treba je poudariti, da DHA ne vpliva na naravni proces pigmentacije kože, zato je uporaba varna.

 

Boleče žrelo tudi spomladi

Veliko ljudi se tudi v pomladnih in celo poletnih mesecih srečuje z bolečim žrelom. V tem prehodnem obdobju, ko so prisotne tudi kar velike temperaturne razlike, se število prehladnih in virusnih obolenj precej poveča. Če naši simptomi niso prehudi, se lahko zdravimo tudi sami. V lekarnah so nam na voljo sirupi, različne pastile in izvlečki, ki pomirjajo razdraženo sluznico. Prav tako je pomembno, da poskrbimo za zdravo in uravnoteženo prehrano ter za veliko gibanja na svežem zraku. Spomladanski meseci so kot nalašč za to. Pred začetkom poletja je smiselno preveriti tudi delovanje klimatskih naprav in opraviti vsa potrebna vzdrževalna dela. Zaradi nepravilne rabe in neustreznega vzdrževanja ima namreč tudi poleti veliko ljudi težave z vnetim žrelom. Največkrat gre za neustrezno nastavljeno temperaturo, ki je navadno prenizka, zgornje dihalne poti pa se pogosto vnamejo tudi zaradi nepravilno vzdrževanih filtrov.

 

Pomlad je čas alergij

Pomlad je za večino ljudi čudovit letni čas. Narava se začne prebujati, dnevi se daljšajo, več je sončne svetlobe. Spomladi zacvetijo številne rastline, ki pa veliko ljudem povzročajo številne preglavice. Največkrat gre za alergije na dihalih, saj je zaradi cvetenja rastlin in posledično povečane koncentracije cvetnega prahu v zraku več alergenov, ki lahko dražijo naš organizem. Najpogostejši znaki so srbeče in rdeče oči, ki se solzijo, izcedek iz nosu, kihanje, neprijetna srbečica v žrelu. Vsem tem neprijetnostim se lahko izognemo tako, da se izogibamo alergenom, si pomagamo z ustreznimi zdravili, prav tako pa je zelo pomembno tudi, da poskrbimo za krepitev imunskega sistema. Naše zdravje je odvisno od zdravja našega črevesja in z ustrezno prehrano, ki vsebuje veliko surove zelenjave in sadje, lahko zelo dobro poskrbimo za to.

 

Oh, ta spomladanska utrujenost

Čeprav je pomlad čas prebujanja narave, pa mnogo ljudi občuti veliko utrujenost. Naše telo se namreč prilagaja vremenskim spremembam in določene skupine ljudi, še posebej tisti z oslabljenim imunskim sistemom, starejši in tisti, ki so slabše telesno pripravljeni ta prehod slabše prenašajo. Najbolj učinkovit recept za uspešno spopadanje s spomladansko utrujenostjo je kombinacija gibanja na svežem zraku ter raznolika prehrana, s katero bomo svojemu telesu zagotovili potrebne vitamine in minerale.

 

Kako naj se zavarujem pred klopi?

S toplimi dnevi, ko narava oživi, pridejo tudi drobne nevšečnosti. Ena od njih so zagotovo tudi klopi. Ta majhna in na prvi pogled popolnoma nedolžna bitja nam lahko prav pošteno zagrenijo življenje. Po vsakem sprehodu v naravi se doma temeljito preglejmo. Ena od bolezni, ki jo prenašajo klopi, je tudi tako imenovani klopni meningitis (oziroma klopni meningoencefalitis). Povprečno število obolelih v Sloveniji na leto je 260.

 

Pred klopnim meningitisom se lahko zaščitimo s cepljenjem. Tako bomo brez skrbi uživali v naravi. Cepimo se lahko vse leto, najbolj priporočljivo pa je cepljenje pozimi ali zgodaj spomladi. Če si želimo zagotoviti osnovno zaščito, se moramo cepiti trikrat. Drugi odmerek cepiva dobimo mesec dni po prvem cepljenju, tretjega pa 9–12 mesecev po prejemu drugega odmerka. Tako smo zaščiteni 3 leta. Nato moramo ponovno po obnovitveni odmerek cepiva.

Poleg cepljenja se lahko pred klopi zaščitimo s tako imenovanimi repelenti, zaščitnimi kemičnimi sredstvi. Ko se odpravimo v naravo, se obujemo v visoke čevlje, nosimo oblačila z dolgimi hlačami in rokavi. Prav tako je priporočeno, da naj bodo oblačila čim bolj svetla, saj bomo klopa doma lažje opazili. Če najdemo klopa, ga tudi čim prej odstranimo, saj bomo tako zmanjšali možnost okužbe. Za odstranjevanje klopa uporabljajmo posebne pincete. Klopa dobro primemo, ga zavrtimo in izvlečemo. Mesto ugriza dobro razkužimo.

 

Uredite si zdravstveno zavarovanje že pred poletjem

Veliko ljudi vse stvari počne tik pred zdajci. Tako je tudi z različnimi zavarovanji za bivanje v tujini. Zakaj ne bi letos vseh stvari opravili že prej. Potem tik pred dopustom ne bomo po nepotrebnem hiteli in se bomo lahko v miru pripravili na zaslužene proste dni. Ustrezno zavarovanje na potovanju je zelo pomembno, saj nikoli ne vemo, kdaj bomo potrebovali zdravniško pomoč. Na potovanje moramo vzeti veljavno kartico zdravstvenega zavarovanja in ustrezno potrdilo o zavarovanju. Za potovanje v države Evropske unije morate s seboj imeti veljavno evropsko zdravstveno kartico. Pred potovanjem v nekatere tuje države se je treba tudi cepiti in za to moramo poskrbeti že dovolj zgodaj.

 

Kako naj zdravo izgubim nekaj kilogramov? 

  1. Postavitev realnega in izvedljivega cilja.
  2. Prehranski načrt: manj hrane, a hranilno uravnotežene in enakomerno razporejene čez dan.
  3. Redna telesna aktivnost.
  4. Sprememba v načinu razmišljanja in obnašanja, ki pomaga uresničevati zastavljeni načrt.

 

Zastavimo si realen in izvedljiv cilj. Zdrav način hujšanja je počasna izguba telesne teže, in sicer 10 odstotkov prvotne teže v šestih mesecih. Cilj si zastavimo glede na potrebe, želje in možnosti. Če hujšamo počasi, lažje ohranjamo znižano telesno težo. Počasi spreminjamo navade in vnešene spremembe postanejo naša rutina, ki nam pomaga ohranjati novo težo.

 

Naredimo prehranski načrt, ki je prilagojen potrebam. Določimo energijski primankljaj, ki je za nas uresničljiv in zdrav.  Delajmo majhne spremembe v prehranjevalnih navadah. Ko obvladamo eno spremembo, se lotimo naslednje.

 

Osnovna priporočila so naslednja:

  1. Izbirajmo kakovostno hrano, ki preskrbi telo z vsemi potrebnimi hranili. To so sadje in zelenjava, polnozrnati izdelki, posneto mleko in mlečni izdelki, jajca, pusto meso (brez vidne maščobe), ribe. Omejimo nezdravo sladko in mastno hrano, zmanjšajmo vnos soli ter sladkih pijač in alkohola.
  2. Pijmo veliko vode.
  3. Pazimo na energijsko vrednost živil.
  4. Jejmo manjše obroke.
  5. Dan začnimo z zajtrkom in jejmo večkrat na dan.

 

Poiščimo primerno telesno aktivnost. Naj nam bo v veselje, saj si bomo z njo popestrili vsak dan. Tako bomo na učinkovit in prijeten način porabljali kalorije.

 

Čiščenje telesa

Čiščenje telesa je zaželeno, ko smo obteženi, zaspani, morda brezvoljni in tudi jezni, razdražljivi, vzkipljivi. Po kitajski tradicionalni medicini je pomlad čas jeter in žolčnika. V jetrih domuje jeza, zato lahko spomladanska energija, ki vpliva na jetra, poveča našo razdražljivost. Če je energije v jetrih premalo, lahko čutimo tudi občutja malodušnosti, neodločnosti ali celo depresije.

Če začutimo, da se z naravo prebuja tudi naša vzkipljivost, potem lahko svojemu telesu pomagamo tako, da ga za nekaj časa hranimo le z lahko, svežo in doma pripravljeno hrano. Preprosto manj jemo in več pijemo. Dobro je piti vodo ali katerega od čajev, ki so primerni za čiščenje telesa in razbremenitev jeter. Pomaga nam tudi hrana, ki jetra hladi – na primer regrat. Nekateri se poslužujejo tudi strogih prečiščevalnih diet, ki pa morajo biti prilagojene telesnim zmožnostim.

 

Celulit

Recite NE:

-nezdravim maščobam

– enostavnim ogljikovim hidratom

-sedenju na kavču

-telesni neaktivnosti

-premalo tekočine

Ali lahko odpravimo celulit?
je najpogostejše vprašanje pred začetkom sezone kopalk. Prav gotovo odprava celulita ni lahek zalogaj, potrebno bo veliko truda ter discipline. Odveč pa ne bo niti kateri od pripomočkov ali pomoč izkušene kozmetičarke.. Vseeno pa lahko sami poskrbimo, da postane manj viden. Poskrbimo za boljšo prožnost in vlažnost kože ter izboljšamo cirkulacijo krvi v koži.

 

Maj 2013