Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Vzrokov za slabo počutje, nejevoljo in tesnobno razpoloženje imamo v današnjem življenju kar precej. Res je, da imamo stresne službe, mogoče neizpolnjene partnerske odnose, morda se nas loteva neprijetna bolezen in še bi lahko naštevali. Pa naj ne postanejo to izgovori, da nemočni obsedimo pred težavami in se začnemo smiliti sami sebi. Kaj storiti, da nas v takih trenutkih, ko se zdi, da nikjer več ne najdemo rešitve, ne zajame malodušje in depresivno razpoloženje, smo povprašali naključne sogovornice:

 

Patricija Dodič, Podgrad

Za dobro počutje poskrbim z veliko kakovostnega življenja, kar zame pomeni: dovolj čiste naravne pitne vode, dovolj sprehodov v neokrnjeno naravo, dovolj dobre, neškropljene hrane, dovolj dobrih medsebojnih odnosov (nič več od tistega, kolikor je potrebno), zadovoljujoče spolno življenje in dovolj denarja za obisk savne in takšne ali drugačne sprostitve. Seveda ne smem pozabiti kopeli – vsaj enkrat tedensko, dovolj kakovostnega spanca, dovolj dobrega branja, dovolj objemanja in seveda zelo veliko smejanja. In seveda dovolj časa, da vse to uresničiš. Pa je dobro počutje zagotovljeno.

 

Sanja M., Postojna

Ob slabem razpoloženju in nejevolji se običajno umaknem nekam, kjer sem sama s sabo. Takrat mi je vsako druženje odveč in prijatelji se niti ne trudijo, da bi me spravili v dobro voljo, ker vedo, da sem ob takih dneh kot volk samotar. Res je, da potrebujem ogromno časa zase in v tem času si napolnim zaloge energije z branjem dobre knjige ali drugim kakovostnim čtivom, ki v meni sproži pozitivne odzive. Nerazpoloženje izgine samo od sebe. Preprosto odklopim vse ostalo in se vživim v zgodbo, ki jo berem. Zaenkrat to pomaga.

 

Petra S., Izola

Prava ženska debata me odvrne od negativnega razmišljanja, v katerega občasno zapadem. Druženje in socialni stiki, komunikacija in čajčkanje v dobri družbi mi vedno pomaga, da zlezem iz črne luknje. Svoje negativne misli in slabo razpoloženje skušam pregnat še z obiskom kina ali predstave. Tako preživet dan me spravi v dobro voljo. Fizična aktivnost in sprehod v naravi pa omogoči mojim možganom boljšo preskrbljenost s kisikom in bolj pozitivno gledanje na težave. Prej nerešljive težave postanejo izziv, da sem se sposobna soočiti z njimi. Pomembno je, da se premaknem iz pasivnega stanja, ko se smilim sama sebi, v opravljanje določene aktivnost. Vse, kar storim, je boljše kot nič.

 

Mia A., Ilirska Bistrica

Trenutno slabo počutje in nerazpoloženje skušam pregnati s kratkimi odklopi, tako da se umaknem iz situacije, ki me spravlja v slabo voljo, če je to mogoče. če to ni mogoče, poskusim umirjeno dihati, urediti misli v glavi ter pozitivno razmišljati. Ker opravljam zelo stresno službo, ob prihodu domov poskušam najprej pregnati vse skrbi. Privoščim si kopel, v katero dam olje sivke, ki pomirja. Prostor pa naredim še prijetnejši z dišečo svečko, ki oddaja v prostor dodaten čar sprostitve. Že po kratkem času telo preide v stopnjo umirjanja, ki ga poglobim še z meditacijo. Tako se popolnoma fizično in psihično sprostim. Običajno si enkrat na leto tudi vzamem čas za potovanje, ki odpira širše poglede na svet in pomiri mojega nemirnega duha.

 

 

Karmen Udovič, Dolenje

Običajno se slabo počutje začne, ko neham poslušati svoje telo. Imunski sistem me opozori, da se bo treba malo ustaviti. Pojavi se telesna šibkost, bolečine v mišicah, slabo razpoloženje in nejevolja. Ko začutim, da je moje slabo počutje pogojeno s prehladom, telesu omogočim počitek. Ugotovila sem, da se moram prej ustaviti, saj lahko sama preprečim, da slabo počutje in prehlad ne preide v bolezen. Za ohranjanje dobrega fizičnega počutja je zelo pomembna preventiva. Vsako jutro spijem na tešče sok svežih pomaranč ali limon, s toplo vodo, ki omogočajo telesu, da se prečisti odpadnih snovi. Redno uživam tudi matični mleček.

 

Nena Veber, Radovljica

Poskušam se čim bolj uravnoteženo in zdravo prehranjevati s poudarkom na zelenjavi in sadju, sveže stisnjenih zelenjavnih sokov že zjutraj. Ker vem, da popijem premalo vode, si zadnje čase pomagam tako, da jo pijem vročo, kar je zdravo, pa še več je lahko popijem. Vsak dan si vzamem nekaj časa samo zase, da se umirim, naredim vaje za harmonizacijo energijskega stanja v telesu in takoj se počutim bolje. Občasno si privoščim masažo, pa seveda sprehode v naravi, 2-krat na teden grem plavat, preberem kakšno zanimivo knjigo. Pa nenehno se izobražujem in spoznavam nove stvari, to me ohranja v dobri duševni kondiciji.

 

Barbara P., Ilirska Bistrica

Pri sebi sem odkrila kar nekaj načinov, kako premagati slabo voljo. Gibanje izven štirih sten; vrtnarjenje, gobarjenje, sprehodim se po mestu z obiskom knjižnice, kjer si ogledam časopise ali revije, vedno pomaga. Največji izziv za premagovanje slabe volje je, ko moram zaradi vremena ali drugih razlogov biti doma. Takrat prebiram duhovno literaturo, kjer najdem tolažbo in upanje obenem. Ko me čaka neprijetno opravilo v stanovanju – kar mi povzroča zelo veliko slabe volje –, si kljubovalno navijem na glas dobro glasbo in se skorajda nasilno zavihtim v delo. Dober občutek je tudi razvrščanje oblačil in pohištva, ko določene stvari odstranim iz hiše. Ta občutek osvobaja. Že kmalu občutim zmago nad svojim stanjem in to mi da nov zalet in moč za naprej.

 

In kaj za dobro počutje svetuje Pika (Marija) Bensa, specializantka psihoterapije in strokovna sodelavka društva DAM:

V zadnjem času se v primerjavi s preteklostjo veliko bolj ukvarjamo sami s sabo, s svojim počutjem in delovanjem. Vse več pozornosti namenjamo temu, da ohranjamo telo v dobri kondiciji in krepimo zdrav življenjski slog. Zelo pomembno je, da smo v ravnovesju in v skladu sami s seboj, da skrbimo za svoje dobro počutje, psihično in fizično. Težko govorimo o dualizmu psihično in fizično. Človeka je treba obravnavati celostno. Da smo zadovoljni sami s sabo, da se dobro počutimo v svoji koži, je stalno treba zadovoljevati svoje potrebe. Lahko bi rekli, da moramo zadovoljiti pet temeljnih potreb. Človek kot socialno bitje čuti ugodje ob človeškem stiku. Smo socialna bitja, potrebujemo drug drugega. Potrebujemo socialno mrežo. Zato si je treba vzeti čas za druženje s prijatelji, nam dragimi ljudmi. Si vzeti čas  za kavo, pivo, sproščen klepet, …

Ustrezno zadovoljene fiziološke potrebe pomeni, da si privoščimo dovolj spanja, da imamo ustrezen ritem spanja. Da se redno prehranjujemo, ne opuščamo ali preskakujemo obrokov. Jesti je treba raznoliko hrano. Dovoljeno je vse, samo v ustreznih količinah. Za naše dobro počutje in delovanje je zelo pomembna fizična aktivnost. Med fizično aktivnostjo se v možganih tvorijo nevrotransmiterji (serotonin), ki nam povzročajo boljše počutje. Več raziskav potrjuje domnevo, da fizična aktivnost izboljša tudi kognitivne funkcije

(spomin, pozornost, zbranost). Zato je treba vsak dan s psom na sprehod (če ga imate ali ne). Kdaj ste nazadnje šli na sprehod v dežju in prisluhnili melodiji dežnih kapelj?

Uživati je treba v delu in sadovih našega dela … Ne smemo pozabiti na duhovnost v najširšem smislu v našem življenju. Biti hvaležni, da smo …(Bogu, Nebesom, Zemlji).

Treba si je vzeti čas za majhne radosti in razvajanje (peneča kopel, savna, dišeče svečke, …), naše hobije (branje knjig, poslušanje najljubše glasbe). Ne pozabimo na smeh! Dan, v katerem se nismo nasmejali, je izgubljen dan. In občasno si privoščimo odklop (pižama dan) in ne počnimo ničesar. Kako to blagodejno vpliva na naše počutje. Poskusite. Že danes!

 

Februar 2013

Ne spreglejte

Za svoje plovilo moramo poskrbeti že na začetku sezone. Začnite sezono brez skrbi s spomladanskim čiščenjem. V zaprtih prostorih lahko
Preberi več
Vas zanima edinstvena klimatska naprava na trgu, s katero boste varčno ogrevali in hladili prostore ter hkrati prečistili zrak v
Preberi več
Srčno popuščanje je bolezen, pri kateri srčna mišica zaradi oslabljenosti ne more dovolj učinkovito poganjati krvi po telesu. Avtorica: Maja
Preberi več
Spondiloartritisi so skupina kroničnih vnetnih revmatskih bolezni, ki si delijo podobno klinično sliko in prizadenejo predvsem hrbtenico in periferne sklepe.
Preberi več
Astma je kronično obolenje dihalnih poti, za katero je značilno astmatsko vnetje, ki je prisotno tako v velikih kot v
Preberi več
Kaj lahko storimo, da preprečimo aterosklerozo, da preprečimo aterosklerotično srčno-žilno bolezen, in kako lahko ukrepamo, da se tako huda dogodka,
Preberi več
Pri raku jajčnikov gre za skupino malignih tumorjev jajčnika, ki se sicer delijo na več tipov ter podtipov. Daleč najpogostejši
Preberi več
Srce je mišična črpalka, ki poganja kri po telesu – tako skozi pljuča, ko omogoča nasičenje krvi s kisikom, kot
Preberi več