Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Šola zdravega hujšanja, ki jo izvaja Izobraževalni center Freising iz Škofje Loke, poteka že več kot mesec dni. O tem, katera nova znanja so pridobile udeleženke šole, kako poteka šola in ali se po enem mesecu že kažejo rezultati, smo se pogovarjali s koordinatorico Šole zdravega hujšanja Urško Cvahte.

Avtor: Klavdija Škrbo Karabegović

Težave s prekomerno težo ima veliko število posameznikov. Na trgu je ogromno izdelkov, delavnic in šol, ki ponujajo pomoč pri rešitvi te težave. Po čem se Šola zdravega hujšanja razlikuje od ostalih?

Naša posebnost je dnevno kontaktiranje z udeleženkami. Poleg rednih tedenskih srečanj jih namreč vsak dan pokličem, pogovorimo se o telesnih aktivnostih, ki so jih izvajale, jim pomagam pri morebitnih težavah in podobno. Pri tem je zelo pomembna motivacija, kajti čeprav je že odločitev, da se boš podal na pot hujšanja, največji korak, na tej poti srečaš nemalo težav in takrat smo mi tu, da priskočimo na pomoč.

Naslednja posebnost Šole zdravega hujšanja je internetna stran, kjer beležimo dnevno porabo kalorij naših udeleženk, tako da lahko njihov uspeh spremljajo tudi drugi. Spletna stran (www.abczdravja.si) pa je tudi izjemna podpora vsem, ki imajo težave s prekomerno težo, saj so na njej koristne novice in članki na temo zdravega hujšanja in zdravega načina življenja, povezave na podobne spletne strani ter javni in zasebni forum. Stran je zelo dobro obiskana, veliko zanimanja pa se kaže tudi za samo Šolo zdravega hujšanja, ki jo jeseni nameravamo izvesti tudi drugod po Sloveniji.

Česa so se udeleženke najprej naučile?

Udeleženke so najprej spoznale, da uspeh ne pride čez noč ter da je veliko odvisno od njihove volje. Najprej so morale spremeniti način življenja in se odločiti živeti zdravo. Gibanje in pravilna prehrana z roko v roki namreč dajeta rezultat ne samo pri hujšanju, temveč tudi pri zdravju, kar je zelo pomembno. Na uvodnem predavanju Saške Benedičič Tomat, aktivne športnice in članice Zdravega društva, ki deluje v okviru Športne unije Slovenije, so udeleženke spoznale, kako pomembna je vsakodnevna aktivnost, ki jo morajo izvajati vsaj trideset minut dnevno. Ob današnjem tempu življenja je še toliko bolj pomembno, da si vzamejo čas zase ter v sproščenem vzdušju izvajajo tisto aktivnost, ki jim najbolj ustreza. Vsakodnevna vadba mora postati del vsakdanjika, je poudarila Saška Benedičič Tomat, ki je na drugem srečanju udeleženkam pokazala tudi vaje za oblikovanje in krepitev telesa.

Katere napake najpogosteje delamo pri prehranjevanju?

Najbolj pogosta napaka je, da izpuščamo obroke. Predvsem se v jutranji naglici pozablja na pomen zajtrka, ki nam da potrebno energijo za nove podvige. Tudi udeleženke so delale to napako in jedle zgolj enkrat do dvakrat na dan in še to predvsem v večernih urah. Po predavanju strokovnjakinje za zdravo prehrano Marije Merljak, univ. dipl. ing. živilske tehnologije, so udeleženke spoznale, kje delajo napake in se pričele prehranjevati vsaj trikrat dnevno. Pomembno je, da je hrana raznolika in da pijemo dovolj tekočine, da so obroki manjši, a bolj pogosti, izogibati pa se je treba enostavnim sladkorjem in izdelkom iz bele moke. Marija Merljak je poudarila, da hujšanje ni hiranje ter da raznovrstne diete na dolgi rok niso uspešne.

Udeleženkam so v veliko pomoč tudi skupinske delavnice, ki jih vodi svetovalka za motnje hranjenja Ana Ziherl.

Na skupinskih delavnicah odpirajo različna vprašanja in se pogovarjajo o svojih dosedanjih izkušnjah s hujšanjem. Na enem od srečanj so udeleženke spregovorile o vlogi podpore pri njihovi odločitvi za hujšanje in pri samem hujšanju. Ugotovile so, da je za uspeh zelo pomembna močna podpora bližnje okolice in da je razumevanje okolice pogoj za dober začetek hujšanja. Na skupinskem srečanju so se udeleženke poglobile tudi v svoj dosedanji način prehranjevanja ter samoovrednotile in preučile svoje jedilnike. Ana Ziherl svetuje, naj se človek ne kaznuje preveč, kadar se »pregreši«, saj močna slaba vest povzroči depresijo in slabo voljo, ki jo ponovno ublažimo s hrano, in začarani krog slabe vesti se nadaljuje. Na naslednjih delavnicah bodo udeleženke spregovorile o pomenu skrbi zase ter o obvladovanju krize, ki nemalokrat nastopi na poti hujšanja.

Omenili smo že, da Šola zdravega hujšanja ne obljublja izgube kilogramov čez noč, temveč da je do rezultata moč priti z vztrajnostjo in doslednostjo, s spremenjenim in bolj zdravim načinom življenja pa se kilogrami ne vrnejo nazaj. Ali je kljub temu po mesecu dni pri udeleženkah že zaznati kakšne rezultate?

Šolo zdravega hujšanja tokrat obiskuje sedem udeleženk malo več kot mesec dni, v tem času so se pričele redno gibati in upoštevati smernice zdravega prehranjevanja. Dnevno skupaj porabijo od 2.500 do 3.500 kalorij in si zaslužijo pohvalo. Čeprav je vsak začetek težak, so se navadile na vsakodnevno aktivnost, ki jim je celo postala všeč. Veselijo se skupnih srečanj, kjer se dotaknejo podobnih težav, izmenjajo izkušnje in se spodbujajo med seboj. Prvi rezultati se že kažejo, predvsem, kar se mi zdi najpomembneje, na splošnem počutju in celo na samozavesti, prav tako so telesno bolj vzdržljive, saj zmorejo napore, ki jih še ne dolgo nazaj niso mogle. Nekatere pa se že lahko pohvalijo tudi z izgubo kilogramov in maščobnih oblog.

Kdaj bo potekal vpis v jesensko Šolo zdravega hujšanja?

Vpisi že potekajo, pričeli pa bomo konec septembra. Želela bi še opozoriti, da je število udeležencev omejeno, zato vabimo kandidate, da nas čim prej pokličejo na telefonsko številko 04/51 55 880 ali nam pošljejo elektronsko pismo na info@freising.si.

»Po mesecu dni upoštevanja smernic, ki smo jih bili deležni v Šoli zdravega hujšanja, imam predvsem veliko več življenjske energije. Želela sem spremeniti odnos do sebe in nezdrav življenjski slog, pri čemer je bila šola odlična motivacija, zato jo priporočam vsem, ki imajo težave s prekomerno težo,« je povedala udeleženka šole Nataša Mohar.

Eno srečanje udeleženk Šole zdravega hujšanja je potekalo v telovadnici, kjer jim je Saška Benedičič Tomat pokazala vaje za oblikovanje in krepitev telesa. Spoznale so različne mišične sklope in vaje, ki se razlikujejo po težavnostni stopnji. Vaje, ki so jih naredile, temeljijo na varni izvedbi ter so prijazne hrbtenici in sklepom.

  • Vaje za krepitev mišic morajo biti del vsakodnevnega gibanja, predvsem so pomembne vaje za krepitev trebušnih in hrbtnih mišic.
  • Del vsake vaje morajo biti tudi vaje za koordinacijo in ravnotežje, kajti ti dve sposobnosti z leti slabita.
  • Pomembna je vztrajnost, vaje je treba izvajati vsakodnevno in jih stopnjevati.
  • Rezultati se kažejo na dolgi rok.
  • Osnovne vaje se lahko izvajajo doma in kadarkoli, vendar marsikdo prehitro obupa, zato je priporočena organizirana vadba, kjer poskrbijo za pestrost, pravilno izvedbo in nadgrajevanje.
  • V vadbo lahko vključimo zabavne in enostavne pripomočke, kot so žoga, blazina, elastika, vaje pa lahko izvajamo tudi v paru s partnerjem, prijateljem, otroki.

 

Ne spreglejte

Revmatoidni artritis je kronična vnetna avtoimunska bolezen, ki prizadene predvsem sklepe, lahko pa tudi še druge organe. Kaže se z
Preberi več
Luskavica ali psoriaza je kronično imunsko pogojena vnetna bolezen, ki je obenem tudi najpogostejša kožna bolezen, pojavi se pri 2
Preberi več
depresija in neenakost
Na konferenci ob svetovnem dnevu duševnega zdravja v oktobru je Nacionalno združenje za kakovost življenja Ozara Slovenija ob strokovni podpori
Preberi več
kolateralni rak
Rak debelega črevesa in danke ali kolorektalni rak (rektum – danka, kolon – črevo) je eden najpogostejših rakov, posebno pri
Preberi več
Pandemija covida-19 se je v septembru prevesila že v t. i. četrti val in po nekoliko bolj brezskrbnem poletju so ponovno
Preberi več
ceresit vlaga
Zlasti v hladnejših mesecih običajno zračimo premalo. Dejavnosti, ki proizvajajo paro (kuhanje, prhanje, likanje) raven vlage v vašem domu še
Preberi več
Pri nas letno odkrijejo približno 1400 novih primerov raka dojk. Delež primarno razsejanega raka je od 6 do 8 % in
Preberi več
korona testiranje prebolevnost
Smernice in navodila, kako ravnati glede covida-19, se spreminjajo iz tedna v teden. To je dobrodošlo, saj je covid-19 bolezen,
Preberi več