Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Nemalokrat srečamo oglase, ki obljubljajo izgubo kilogramov skoraj čez noč in seveda brez truda. Zveni privlačno, še posebno v današnjem tempu življenja, ko nam nemalokrat zmanjka časa za pripravo zdravega obroka in dnevno rekreacijo. A če želimo dolgoročni učinek, predvsem pa preprečiti, da bi se izgubljeni kilogrami vrnili nazaj, sta potrebna zdrava prehrana in dnevna športna aktivnost. Da je to ključno za uspeh tako pri hujšanju kot tudi za zdrav način življenja, sta poudarili tudi predavateljici v Šoli zdravega hujšanja Saška Benedičič Tomat, aktivna športnica in članica Zdravega društva, ki deluje v okviru Športne unije Slovenije, ter strokovnjakinja za zdravo prehrano Marija Merljak, univ. dipl. ing. živilske tehnologije.

Gibanje naj postane del vsakdanjika

Že odločitev, da bo posameznik nekaj naredil zase in se podal na pot hujšanja, je velik korak. Nadalje je veliko odvisno od njegove volje in ali si bo izbral zdrav življenjski slog ter ga tudi dosledno izvajal. Pri tem je zelo pomembna motivacija, zato se jih veliko na to pot odpravi v družbi ljudi, ki imajo podobne težave. Iz istega razloga jih veliko prisega tudi na skupinsko vadbo.

»Rekreativna vadba in zdrava prehrana morata iti z roko v roki. Zgolj ena stvar ne pripelje do želenega rezultata,« je uvodoma povedala Saška Benedičič Tomat in dodala, da mora gibanje postati del našega vsakdanjika, nekakšen ritual, kot je nekomu pitje kave. Dobro je, da se npr. v trgovino odpravimo peš, da avtomobil parkiramo nekoliko dlje od cilja, da se ne peljemo z dvigalom, temveč se rajši odločimo za stopnice ipd. A Saška Benedičič Tomat poleg tega svetuje še nekaj: »Še bolj pomembno pa je, da se za vadbo odločite zavestno, da si vzamete čas zase in se trideset minut dnevno sproščeno ukvarjate s športom. To naj postane del rituala vašega delovnega dne.«

Saška Benedičič Tomat, ki je sicer zagovornica skupinske vadbe zaradi njene socialne note in strokovno usposobljenih vaditeljev, pravi, naj si vsak izbere tisto aktivnost in način, ki mu najbolj ustreza: »Za spremembe ni nikoli prepozno. Z gibalno aktivnostjo lahko pričnemo v vsakem starostnem obdobju, pomembna je le vrsta športa ali aktivnosti, ki jih prilagajamo starosti. Vsak začetek je težak, zato naj bo zmeren in postopen. Kmalu bomo začutili pozitivne spremembe v svojem počutju.«

Pomen gibanja za zdravje

Redna, varna in zdrava rekreativna vadba ni pomembna zgolj za nadziranje telesne teže ali zmanjševanje le-te, temveč z njo izboljšujemo tudi kakovost življenja, zmanjšujemo tveganje za smrt zaradi srčne bolezni ali kapi, zmanjšujemo tveganje za razvoj raka debelega črevesa in razvoj sladkorne bolezni tipa II. Nadalje redna vadba pomaga preprečevati povišan krvni pritisk in osteoporozo, zmanjšuje stres in depresijo. Z vadbo si pridobimo tudi boljše ravnotežje, moč, koordinacijo, večjo gibčnost in vztrajnost.

»Študije dokazujejo, da rekreativna vadba (cca. 1.000 kalorij na teden) zmanjšuje pojav srčnih obolenj ter preventivno vpliva na druge zdravstvene težave. Redna vadba dvakrat na teden predstavlja nekakšen varnostni faktor za zdravje. Številne raziskave dokazujejo, da dejavniki nezdravega življenjskega sloga privedejo do številnih motenj delovanja našega organizma,« je o pomenu vadbe za zdravje povedla Benedičič Tomatova.

Pomen prehrane za zdravje

Tudi druga predavateljica na Šoli zdravega hujšanja, ki poteka v okviru Izobraževalnega centra Freising, strokovnjakinja za zdravo prehrano Marija Merljak je povedala, da sta za zdrav način življenja in izgubo odvečnih kilogramov potrebna tako zdrava prehrana kot redno gibanje, dodala pa je tudi pomen kakovostnega spanca, saj t.i. hormon vitkosti deluje v globokem spancu. »Sovražniki postave pa so tudi stresni hormoni, ki se jim najlaže izognemo s smehom,« je povedala Merljakova in poudarila tudi pomen samopodobe in kako je pomembno, da se imamo radi.

»Zelo pomembno je, da hrano dobro prežvečimo in tako razgradimo že v ustih. Nadalje je zelo pomembno pravilno izločanje želodčne kisline in nenazadnje dobra prebava, kajti tisti, ki imajo težave s črevesjem, bodo zelo težko shujšali,« je dodala Marija Merljak.

Zdravo hujšanje

»Zdravo hujšanje je tisto, ki daje možnosti, da z njim celice dobijo vse hranilne in zaščitne snovi. Če bomo hujšali zdravo, se bo to na zunaj pokazalo dokaj hitro. Kmalu bomo dobili tudi lepšo kožo, bujnejše lase, močnejše nohte, mirnejše bomo spali in bolj ustvarjalni bomo. Pri tem sodelujejo trije presnovni procesi. Najprej se morajo rezervne maščobe, ki so se nabrale, sprostiti in iz maščobnih molekul preiti v kri. Drugič –  maščobne molekule morajo pripotovati v celice mišičja, v mitohondrije oziroma celične peči. In tretjič, maščobne molekule je potrebno pokuriti v mitohondrijih celic. Če vse deluje usklajeno, bomo prečrpali iz maščobnih zalog dovolj, da bomo shujšali,« je pojasnila Merljakova. Da ti trije procesi delujejo, pa je potreben pravilen vnos živil.

Ne spreglejte

Ob diagnozi rak dojk se bolnicam sesuje svet. Takrat potrebujejo resno obravnavo in prave informacije ter človeški pristop zdravstvenega osebja,
Preberi več
Delovanje mišic je tesno povezano z živčevjem. Po živcih se prevajajo električni impulzi, ki mišicam signalizirajo krčenje. Iz osrednjega živčevja
Preberi več
Osteoporoza se pojavi brez znakov in opozoril, bolniku pa zelo zmanjša kakovost življenja. Nevarna je predvsem zaradi visokega tveganja za
Preberi več
Avtor: Doc. dr. Mija Blaganje, dr. med. Kaj je zdrs medeničnih organov? Zdrs medeničnih organov, z drugim izrazom prolaps, je
Preberi več
Redno odvajanje blata je ključno za ohranjanje zdravega prebavnega sistema. Vendar pa se pri nekaterih posameznikih pojavijo težave z zaprtjem,
Preberi več
Ste že slišali za spondilolistezo? Morda ste imeli postavljeno diagnozo in vas zanima kaj pričakovati na poti do okrevanja? Kako
Preberi več
Rak žolčnika in žolčevodov je razmeroma redka bolezen in je bolezen starejših ljudi. Pojavlja se po 50. letu starosti, najpogosteje
Preberi več
Ali ste se kdaj vprašali, kaj so vnetne miopatije in kako vplivajo na zdravje vaših mišic? Ste imeli postavljeno diagnozo
Preberi več