Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Poletje s sabo prinaša sproščene trenutke na svežem zraku in v vodi. Naši lasje pa, tako kot koža, v tem času potrebujejo posebno nego. Poleti jih moramo še posebej skrbno negovati in varovati pred škodljivimi vplivi iz okolja, nega pa mora biti zaradi drugačnih vremenskih razmer povsem drugačna kot pozimi.

Avtorica: Adrijana Gaber

V sončnih in mnogokrat vetrovnih poletnih dnevih, ko je zrak vroč in suh, mi pa se veliko zadržujemo na prostem, so naši lasje namreč močno na udaru. Občutno jih izsušita že sonce in veter, svoje naredita še sol v morju in klor v bazenih. Dobra novica pa je, da v tem času vsaj s prhljajem ne bomo imeli težav – z vročimi meseci se ta nadloga zmanjša.

Kaj torej narediti, da bodo tudi v poletni vročini naši lasje zdravi, dovolj navlaženi in sijoči?

Zaščita pred sončnimi žarki

Sonce je, če se mu pretirano izpostavljamo, škodljivo in nevarno za kožo, škodi pa tudi lasem. Zato je dobro, da tudi na lase nanašamo zaščito pred škodljivimi ultravijoličnimi žarki. Izbira tovrstnih izdelkov je v naših drogerijah velika in na voljo so tudi v razpršilu, s katerimi lase samo poškropimo ter preparata ni treba posebej vtirati v lase.

Kot rečeno, sonce, sol in klor v bazenski vodi lase izsušijo, zato jih je treba poleti dodatno vlažiti. Za poletno nego las so primerni šamponi in balzami, ki vsebujejo vitamine in minerale za dodatno vlaženje ter hranjenje las. Z njimi si redno umivajmo lase, nanje pa lahko enkrat ali dvakrat tedensko nanašamo tudi kakšne kupljene ali še bolje kar doma narejene naravne vlažilne maske. (V nadaljevanju predstavljamo nekaj domačih preverjenih receptov za zdrave in sijoče lase.) Da bi bili naši lasje navlaženi tudi čez dan, pa lahko s seboj nosimo razpršila za vlaženje, s katerimi si večkrat dnevno poškropimo lase.

Najboljše je naravno sušenje

V poletnem času različni pripomočki za sušenje in oblikovanje pričeske, ki lase segrevajo, te samo še dodatno izsušijo. Zato poleti takšne pripomočke raje dajmo na stran. Če imamo premalo časa in las ne moremo pustiti, da bi se naravno posušili sami, uporabimo sušilnik za lase, pri katerem lahko sami uravnavamo toploto zraka in si lase posušimo s hladnim ali toplim zrakom. Prav tako se izogibajmo različnim kodralnikom ali ravnalnikom las.

Skrijte konice las

Daljši lasje so poleti še nekoliko bolj na udaru kot kratki, še posebej je tako z občutljivimi in poškodovanimi konicami. Zato je najbolje, da si lase spnemo v figo in s tem spodvijemo oziroma skrijemo konice las pred soncem. Daljši kot so lasje, bolj so postarani oziroma utrujeni ter poškodovani. Če konice las skrijemo, sonce ne bo prišlo do njih ter bo doseglo le tiste manj uničene, mlajše lase, kar bo pripomoglo k zaščiti las.

Pred skokom v bazen ali morje …

Vsakodnevno izpostavljanje las soli v morju ali kloru v bazenih močno izsuši lase, če so ti še umetno barvani, pa pospešuje tudi spiranje in bledenje barve. Zelo uporaben nasvet je, da si lase zmočimo z navadno vodo, preden odidemo v morje ali bazen. Lasje so namreč kot goba in če greste v morje ali bazen s suhimi, bodo ti morsko oziroma bazensko vodo še bolj vsrkavali vase. Če pa bodo naši lasje pred tem mokri, bodo manj vpijali in bodo v boljšem stanju. Poleg tega jih po kopanju prav tako vedno sperimo z vodo, zvečer (lahko tudi vsak drug večer) pa jih narahlo operimo še s kapljico šampona. Suhe še dobro prečešimo. Tako bomo z njih spravili vso sol, klor in pesek.

Izpadanje las

Poleti pogosto opazimo, da nam izpada večje število las kot običajno. Vendar to še ni razlog za preplah. To je posledica evolucijske prilagoditve – tudi živalim dlaka poleti in jeseni bolj odpada. Sicer pa je še vedno normalno, da izgubimo od 50 do 100 las na dan. Večje izpadanje las je lahko genetsko pogojeno, več las pa lahko izgubimo tudi ob kakšnem stresnem dogodku, bolezni (denimo, če imamo vročino). Možne bolezni, na katere kaže izpadanje las, so na primer alopecija areata (avtoimunska bolezen), motnje v delovanju ščitnice, lupus (prav tako avtoimunska bolezen), slabokrvnost, sindrom policističnih jajčnikov, kožne bolezni.

 

Preberite tudi prispevek: Razlogi za odpadanje las – ABCzdravja.si

Prhljaj – tečna nadloga

Vzroki za nastanek prhljaja niso natančno znani, vemo pa, da jih je več in so zelo različni. Največkrat je kot vzrok omenjeno povečano izločanje loja oziroma sebuma na lasišču. Lahko se poveča število kvasovk, ki živijo na lasišču. Možen vzrok je pretirano luščenje kože zaradi vnetnih stanj lasišča ali pa za nezadostno odstranjevanje odmrle kože z lasišča. Na nastanek prhljaja lahko vplivajo tudi onesnažen zrak, nepravilna prehrana ali različne bolezni in neravnovesja v telesu. Med boleznimi, ki ga povzročajo, so lahko seboroični dermatitis, psoriaza ali luskavica, kontaktni dermatitis (zaradi izdelkov, ki jih uporabljamo za nego las), hormonsko neravnovesje, šibak imunski sistem. Ne nazadnje je med vzroki za prhljaj tudi stres, ki lahko vpliva tudi na vsa našteta bolezenska stanja.

Kako se spoprijeti s to težavo? Poleg šamponov, ki so na voljo v prosti prodaji, nam zdravnik lahko predpiše različna mazila, šampone, gele, kreme ali pene za odpravljanje prhljaja, med katerimi so tudi kortikosteroidne kreme, ki pa jih je treba uporabljati zgolj začasno in pod zdravniškim nadzorom. Izjemno redko zdravnik za kratek čas lahko predpiše tudi oralne steroide.

Hrana za lase

Z vsemi nanizanimi nasveti bodo naši lasje sijali vse poletje in še v jesen. Seveda je priporočljiv tudi obisk pri frizerju, ki nam bo uredil pričesko in pristrigel poškodovane konice. Barvanje las pa naj počaka na jesenske dni. Ob tem ne pozabimo tudi na to, da se skrb za zdrave lase začne s prehrano. Poglejmo, katera živila še posebno pozitivno vplivajo na zdravo lasišče ter močne in sijoče lase.

Losos je obogaten z maščobnimi kislinami omega-3, poleg tega pa vsebuje tudi veliko vitamina B 12 in železa, zato je zelo zdrav in pripomore k lepši koži, lasem in nohtom. Špinača, brokoli in blitva so odlični vir vitaminov A in C, ki jih naše telo potrebuje za proizvajanje sebuma. To je oljnata snov, ki jo proizvajajo naše žleze lojnice in je naš naravni balzam, ki poskrbi, da lasje ne izgubijo svoje vlažnosti. Za zdrave lase mora naša prehrana vsebovati dovolj proteinov oziroma beljakovin. Pomanjkanje proteinov namreč lahko privede do šibkih in lomljivih las, hudo pomanjkanje proteinov pa lahko povzroči sivenje. Pomemben del zdrave prehrane so zato stročnice, saj vsebujejo veliko proteinov. Seveda tudi piščančje in puranje meso dajeta visoke vrednosti proteinov, ki poskrbijo za zdravje las. Veliko proteinov vsebujejo jajca, ob tem pa še biotin in vitamin B 12, ta dva sta za lepoto las zelo pomembna. Cink, železo in vitamine B bomo našli v polnozrnatih žitnih izdelkihKorenje je izvrsten vir vitamina A, ki pripomore k zdravju lasišča. Ne pozabimo niti na oreščke, ki prav tako pripomorejo k zdravim in lepim lasem. Naj omenimo tudi proso, ki je superživilo za kožo, nohte in lase.

 

Preberite tudi prispevek: Tudi lasišče doživlja stres – ABC zdravja

Naravne maske za lase

Maska iz medu in olivnega olja

Doma pripravljena negovalna maska za suhe, utrujene lase brez leska, pripravljena iz medu in olivnega olja, bo nahranila vaše lase in jim povrnila sijaj ter mehkobo. Razlika bo občutna že po prvi uporabi takšne maske. Lasje bodo voljni, mehki in sijoči. Tudi lasišče se bo umirilo in ne bo več tako suho in razdraženo.

Med vsebuje veliko hranilnih snovi, ki ugodno vplivajo na lase in kožo – proteine, minerale in vitamine. Vitamin E poskrbi za lepe, sijoče lase, vitamin B pa preprečuje izpadanje las in spodbuja njihovo rast. Olivno olje je bogato z antioksidanti in vitaminoma A in E, ki nahranita puste in suhe lase. Olivno olje tudi poudari naraven lesk las ter pozitivno učinkuje tudi na suho, razdraženo lasišče.

Priprava te hranilne in vlažilne maske je preprosta. Potrebujemo štiri žlice olivnega olja in dve žlici medu. Oboje zmešamo v homogeno zmes. Nato lase dobro razčešemo ter nanje in v lasišče vtremo to masko. Pustimo jo delovati vsaj 30 minut. Nato masko dobro speremo z las in si lase umijemo s šamponom, ki ga običajno uporabljamo. Naj povemo še to, da las ne umivamo z vročo vodo, saj ta lasišče le še dodatno izsuši. Za umivanje las uporabljajte čim bolj mlačno vodo, še bolje hladno.

Maska z olivnim oljem

Ko so lasje suhi in brez leska, bo včasih dovolj, če vanje vtremo tudi le olivno olje. Lase torej dobro namastimo, glavo prekrijemo s toplo brisačo ali plavalno kapo in olje na laseh pustimo vsaj pol ure. Nato jih umijemo s svojim običajnim šamponom. Lasje bodo vidno bolj vlažni in nahranjeni.

Maska z jajci in olivnim oljem

Olivnemu olju lahko dodamo tudi jajca. Kako pripravimo to masko? Ubijemo dve jajci in ju dobro razžvrkljamo, dodamo štiri do pet žlic olivnega olja. Tako dobljeno zmes namažemo enakomerno na lase, pustimo delovati vsaj 15 minut in nato z mlačno, ali še bolje, s hladno vodo dobro sperimo. Lase nato umijemo z izbranim šamponom.

Maska iz beljaka, jogurta in majoneze

Ta maska zahteva nekoliko več priprave. Beljak enega jajca stepamo do čvrste pene, dodamo pol decilitra navadnega polnomastnega tekočega jogurta ter dve polni žlici majoneze. Masko nanesemo na mokre lase in pustimo delovati vsaj pol ure. Dobro je, da si na glavo poveznemo plastično vrečko ali plavalno kapo. Nato speremo s šamponom.

Avokadova maska

Avokado vsebuje vrsto koristnih snovi, ki blagodejno vplivajo in učinkujejo prav na suho (in razdraženo) lasišče in lase. Med drugim tudi zaradi velike količine vitamina E, ki ga vsebuje. Vsebuje pa tudi vitamine skupine B, ki prav tako pripomorejo k lepšim lasem. Tudi zaradi olj, ki jih avokado vsebuje, je izvrstna izbira za nego suhih las.

Avokadovo masko pripravite tako, da olupljen sad dobro zmečkate, dodate žlico olivnega olja in dve žlici medu. Vse skupaj dobro premešajte v homogeno zmes ter nanesite na lase. Pustite delovati vsaj 20 minut, nato sperite.

Maska z eteričnimi olji

Za nego poškodovanih, suhih las brez sijaja lahko pripravimo oblogo za lase z eteričnimi olji. Priprava je nekoliko bolj zahtevna, a se izplača. Eterična olja citrusov bodo lasem povrnila lesk, ilang pa deluje kot balzam za lase. Potrebujemo 25 ml olja jojobe, 25 ml kokosovega olja, 25 ml oljčnega olja, 25 ml olja makadamije, 5 kapljic eteričnega olja ilang ilanga, 5 kapljic eteričnega olja sivke, 5 kapljic eteričnega olja pelargonije, 5 kapljic eteričnega olja sladke pomaranče.

Z mešanico rastlinskih olj napolnimo stekleničko in dodamo eterična olja. Uporabimo tako, da mešanico porazdelimo po laseh in lase zavijemo v toplo brisačko. Pustimo delovati 20 minut in dobro izperimo.

Posvetlitev las

Poleti si rjavolaske lahko naravno posvetlijo lase. V ta namen uporabimo limono. Limonov sok zmešamo z vodo, poškropimo lase in pustimo delovati dve uri (pri tem vsaj 30 minut preživimo na soncu). Prav tako lahko lase posvetlimo z oljčnim oljem, kamiličnim čajem, medom in pivom.

Plavolaske so verjetno opazile, da njihovi lasje poleti včasih dobijo zelenkast pridih. To je zaradi kopanja v bazenih. Če bi se tega zelenega odtenka želeli znebiti, lahko žlici šampona dodate dve žlici sode bikarbone in limonov sok. Dobro premešajte in nanesite na lase. Pustite delovati 30 minut, nato izperite.

Še ena iz kuhinje.

Za konec še ena maska oziroma obloga za lase iz kuhinje. Potrebujemo 1 rumenjak, 2 žlici oljčnega olja, 1 žlica medu, 3 kapljice eteričnega olja sivke, 3 kapljice eteričnega olja korenčkovih semen.

Vse sestavine zmešamo v pasto. Nanesemo na lase in pustimo delovati najmanj 40 minut. Dobro izperemo. Pri zadnjem izpiranju lahko vodi dodamo žlico jabolčnega kisa za mehke, svetleče lase.

ABC

A Sonce, veter, sol in klor osušijo naše lase.

B Konice las naj nam pristriže frizer ali jih skrijmo pred soncem.

C Izpadanje las poleti običajno ni razlog za preplah.

Ne spreglejte

V Sloveniji vsako leto odkrijejo 1400 novih primerov raka dojk, od tega je 6 do 8 % primarno razsejanega raka. Ta
Preberi več
Dojenje je za dojenčka najboljša izbira Dojenje je za dojenčka najboljša izbira. Za dojenčka materino mleko predstavlja optimalno prehrano, ki
Preberi več
Brez čakanja, s popolno organizacijsko podporo ter v mreži zanesljivih in strokovnih izvajalcev Oguljena fraza, star pregovor, ki smo ga
Preberi več
prepoznajte KVČB
Kronična vnetna črevesna bolezen (KVČB) je imunsko pogojeno vnetje prebavnega trakta. Gre za kronično, napredujočo bolezen, ki ima različno dolga
Preberi več
Revmatoidni artritis je kronična vnetna avtoimunska bolezen, ki prizadene sklepe, vezivno tkivo, mišice in kite. Pojavi se lahko v kateri
Preberi več
Slovenska tiskovna agencija je v sodelovanju s Slovenskim združenjem bolnikov z limfomom in levkemijo (L&L) v maju pripravila spletni dogodek L&L INFO
Preberi več
Sončenje in tudi vsakodnevni vpliv UV žarkov ima pomemben vpliv na zdravje in izgled vaše kože danes in čez  desetletja.
Preberi več
luskavica
Luskavica oziroma psoriaza je kronična vnetna bolezen kože. V nasprotju s prepričanjem nekaterih nikakor ni nalezljiva. Za njo zboli od
Preberi več