Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Fitnes, tek, hojo, aerobiko že dobro poznamo. Bi poskusili kaj novega? Ste se naveličali vedno enega in istega fitnesa, vedno ene in iste telovadnice? Za svoje zdravje lahko poskrbite tudi drugače, kot ste bili vajeni doslej. Pomembno je, da se imate dobro in da pri tem uživate.  Predstavljamo vam nekaj manj znanih rekreativnih dejavnosti, ki tudi delujejo blagodejno na zdravje. V zadnjih letih je prišlo k nam kar nekaj novosti, ki so dobrodošle za vse, ki so se naveličali »klasične« ponudbe.

Avtorica: Saša Vrbančič

 

Pilates

Pilates je vadba, ki povezuje vaje za krepitev in gibljivost ter vaje, pri katerih kot obremenitev uporabljamo upor. Če redno vadimo, povečamo gibljivost telesa, izboljšamo moč, utrdimo mišice in izboljšamo splošno telesno kondicijo. Poleg tega se izboljšata naša samokontrola in dihanje.

Pilates je izumil Nemec Joseph Pilates. Bil je bolehen, imel pa je močno voljo, zato si je zamislil več sto vaj, da bi izboljšal svoje zdravstveno stanje. Boksarske in akrobatske veščine, ki jih je pridobil že v začetku 20. stoletja v Veliki Britaniji, je s pridom uporabil v internacijskem taborišču, kjer je začel s treningom sojetnikov. Ker rekvizitov ni bilo, je uporabil kar posteljne vzmeti, ki jih je pritrdil na steno. Metoda se je izkazala za uspešno, saj so jetniki kmalu pridobili boljšo telesno formo. V Združenih državah Amerike je Pilates odprl svoj prvi studio.

Vadba, ki jo poznamo danes, je seveda nadgrajena z zamislimi Pilatesovih učencev, ki so se sčasoma izobrazili tudi o anatomiji in fiziologiji človeškega telesa. Vaje so zelo enostavne, primerne za vsakogar, ne glede na spol ali starost. Metoda deluje iz notranjosti telesa proti mišicam na površju in se sistematično ukvarja predvsem z manjšimi mišičnimi skupinami, ki so pri klasičnem treningu premalo ali napačno obremenjene. Trening vključuje vaje za moč, raztezanje in dihanje. S posebnim sistemom dihanja še povečamo učinkovitost vadbe. Ko okrepimo globoke trebušne mišice, te razbremenijo spodnje hrbtne mišice in delujejo preventivno pred poškodbami in bolečinami v hrbtu. Pilates priporočajo tudi fizioterapevti in ortopedi. Pravilno izvedeni gibalni elementi so odlično dopolnilo ostalih športov. Seveda pa je priporočljivo izbrati primerno vodeno vadbo z dobro usposobljenimi trenerji.

 

Kettlebell

Vadba s posebnimi utežmi ima korenine v Rusiji, razcvet pa je doživela v Združenih državah Amerike. Kettlebell je tradicionalna ruska utež, velika kot košarkarska žoga z ročajem. Ruski vojaki so z vadbo s pomočjo teh uteži pridobili sloves enega najvzdržljivejših narodov.  Vadba razvija osnovne fizične sposobnosti človeka in pripravi telo na težje telesne napore in je tako kardiovaskularna vadba kot tudi vadba za moč. Ključ do uspeha je kot ponavadi rednost vadbe, ki se zdi na prvi pogled zahtevna, vendar boste ob pravilno vodenem treningu kmalu spoznali, da jo zmorete tudi vi. Kettlebell ne okrepi le telesa, temveč daje moč predvsem duhu. Vadba je še posebej popularna pri ženskem spolu. Zadovoljne uporabnice namreč pravijo, da jim pomaga do lepega in skladnega telesa, izboljša se splošno počutje, duh postane močnejši.

V Ljubljani obstaja Kettlebell center, ki ga vodita Gregor Sobočan, inštruktor kettlebella, in svetovni prvak v kettlebellu Valery Fedorenko. Oba strokovnjaka dajeta poudarek predvsem aerobni vadbi ter načelu intervalov, s katerimi pospešeno izgubljamo odvečno maščobo. Ne potrebujemo nobenega predznanja ali predhodne fizične pripravljenosti. Pomembno je le, da se naučimo pravilne izvedbe posameznih elementov, saj se s tem izognemo poškodbam ali nevšečnostim. Uteži kettlebell so lahko lažje ali težje, zato je vadba primerna tako za športnike, rekreativce kot tudi tiste, ki se še ne ukvarjajo z nobeno vadbo. Z redno vadbo se izboljša počutje, sprostimo se, drža pa bolj pravilna. In še dodatna prednost vadbe: vadimo lahko tudi doma.

 

Ples kot rekreacija

Ples je že dolgo priljubljena vrsta rekreacije. Zadnja leta prihajajo k nam nove vrste plesov. Zelo priljubljena je salsa z afrokubansko glasbo. Nastala je v latinskih predelih New Yorka. V njej se zrcali množica karibskih slogov: rumba, son montuno, guaracha, mambo, čačača, bomba, plena, cumbia, guajira, charanga, festejo, danzon, … – glasbene in plesne zvrsti latinskih dežel od Kube, Dominikanske republike, Puerto Rica, Venezuele, Kolumbije, … Učenje salse zaznamujejo lahkotnost, edinstvenost, celostnost. Obstaja veliko načinov plesanja salse in glede tega je v domovini tega edinstvenega plesa mnogo polemik, ki pa jih ne gre jemati preveč resno. Pomembno je, da se naučimo pravilnih osnov plesa, zato priporočamo enega od številnih tečajev salse, potem pa se prepustite glasbi, začutite ritem, se sprostite in uživajte.

 

Orientalski ples je bil nekoč domena arabskih haremov, sedaj pa se je mogoče njegovih skrivnosti naučiti tudi pri nas. Vse bolj priljubljena rekreacija za ženske, ki jo z drugo besedo imenujemo trebušni ples, je v različnih oblikah razširjena po celotnem arabskem svetu in širše. V zadnjem času doživlja orientalski ples v Sloveniji pravi razcvet. Gibanje je naravno in harmonično ter izboljšuje telesno in duševno počutje. Uteleša pa tudi spolno slo in deluje silno erotično. Ples se izvaja za sprostitev, namenjen pa je predvsem drugačni in novi rekreaciji. Izraža ženskost, sproščenost, čutnost, mehkobo in odločnost. V arabskem svetu plešejo ta ples predvsem na svatbah in ob veselih dogodkih, saj ga smatrajo kot ples življenja. Orientalski ples se je ohranil ravno zaradi svoje ženskosti, čutnosti in gracioznosti. Zaradi dobrodejnih fizičnih in duhovnih učinkov ga številne sodobne ženske odkrivajo na novo. Pri vadbi ni omejitev glede starosti, postave, teže, kar velja za nekatere druge plesne discipline. Tudi ni nujno, da je plesalka suha kot manekenka. Pri trebušnem plesu je celo zaželeno, če ima malce trebuha!

Ples ob drogu ni rezerviran samo za nočne lokale, ampak postaja dostopen vsakomur. Ni treba posebej poudarjati, da z njim razgibamo telo in prebudimo čute. Tudi ta ples je namenjen ženski populaciji in je zabavna oblika razgibavanja. Vadbo sestavljajo elementi ob plesnem drogu, gimnastične prvine, balet, moderni ples. Vadba je primerna za ženske vseh starosti, velikosti, stopenj telesne pripravljenosti, ki si želijo pridobiti samozavest ali pa se samo dobro zabavati. Odsvetujejo ga nosečnicam in tistim, ki trpijo zaradi težjih telesnih poškodb. Pri nas so ob zadostnem zanimanju močnejšega spola organizirani tudi tečaji za moške. Ples ob drogu lahko izvajate tudi doma, za kar pa morate kupiti najpomembnejši pripomoček – drog.

Gyrokinesis

Gyrokinesis temelji na različnih načelih gibanja, ki jih je proučeval Juli Horvath, ameriški plesalec madžar­skega rodu. Načela so postala temelj nove vrste treninga za ohranjanje zdravja in dobrega počutja. Vadbe se lahko loti vsak, ne glede na starost, predznanje ali zdravstveno stanje. Tudi pri gyrokinesisu najdemo elemente gibanja, ki so podobni jogi, plavanju, gimnastiki, tai čiju, plesu. Dve značilnosti opredeljujeta gyrokinesis: tekoče oz. neprekinjeno gibanje in lahkotnost izvajanja. Sam sistem omogoča trening celotnega telesa skozi 7 naravnih elementov hrbteničnega gibanja: izteg, upogib, stranski upogib v desno in levo, rotacija hrbtenice (twist), kroženje in spiralni zasuk. Tudi ostali sklepi se vključijo v gibanje. Gre za sistematičnost in nežnost pri aktivaciji sklepov in mišic. Vse to omogoča ritmičnost in periodično gibanje, kar stimulira notranje organe. Ustrezno dihanje še dodatno prispeva k povečanemu učinku vaj.

V Sloveniji se že lahko vključimo v to vadbo. Ker je gyrokinesis vadba telesa in duha, jo že lahko izvajamo v nekaterih pilates centrih, ki so holistično (celostno) naravnani. Kot vedno pa je pravilno vodena vadba ključ do uspeha. Inštruktorji lahko pridobijo ustrezen certifikat v centrih Julia Horvatha.

 

Zenbudistična joga ali hsin tao

Veščina razsvetljenih je izjemno učinkovita veščina pomlajevanja telesa, umirjanja uma in krepitve duha. Izhaja s Kitajske, kjer jo poznajo že več kot 1.000 let. Vaje so vsakomur dostopne, telesno nenaporne, kretnje so lahkotne, dihanje in meditacija sta spremljevalca te veščine. S kombinacijo krožnih gibov in dihanja usmerjamo življenjsko energijo v vitalne organe. Vzpostavi se notranje ravnovesje, izboljša se presnova. Končni učinek redne vadbe je vzpostavitev krepkega zdravja na vseh ravneh in dolgo življenje. Pomlajevanje duha in umiritev uma blagodejno delujeta na stres, vadba pa je še posebej dobrodošla za vse, ki so šibkega zdravja.

Vadimo vsaj 15–20 minut dnevno, če je mogoče zjutraj. Pri vadbi imamo zaprte oči, vaje izvajamo sproščeno, stoje ali sede. Pri vajah ne uporabljamo telesne moči, kretnje izvajamo manj telesno in čim bolj energijsko. Izvajamo jih tako, da nič ne delamo na silo, ampak se popolnoma prepustimo lahkotnim krožnim kretnjam. Pravzaprav ne premikamo telesa, ampak premeščamo in razporejamo energijo okoli nas in v telesu. Telo začne ponovno prejemati pretok energije na spontan, naraven način in proces pomlajevanja se sproži sam od sebe.

 

Smo vas navdušili za kaj novega? Pobrskajte po spletnih straneh, če so vas zgornje besede vsaj malo zamikale in se vpišite na kakšen tečaj. Kdor ima raje vadbo, ki je prilagojena individualnim sposobnostim in želi osebni pristop, si lahko izbere osebnega trenerja. V zadnjem času je ta storitev vedno bolj razširjena tudi pri drugih vadbenih programih, npr. pri pilatesu, plesu, jogi. Seveda pa si tudi kot tekač ali navdušen roler lahko najamete osebnega trenerja.

 

Uživajte v gibanju!

 

 

Februar, 2010

Ne spreglejte

Za svoje plovilo moramo poskrbeti že na začetku sezone. Začnite sezono brez skrbi s spomladanskim čiščenjem. V zaprtih prostorih lahko
Preberi več
Vas zanima edinstvena klimatska naprava na trgu, s katero boste varčno ogrevali in hladili prostore ter hkrati prečistili zrak v
Preberi več
Srčno popuščanje je bolezen, pri kateri srčna mišica zaradi oslabljenosti ne more dovolj učinkovito poganjati krvi po telesu. Avtorica: Maja
Preberi več
Spondiloartritisi so skupina kroničnih vnetnih revmatskih bolezni, ki si delijo podobno klinično sliko in prizadenejo predvsem hrbtenico in periferne sklepe.
Preberi več
Astma je kronično obolenje dihalnih poti, za katero je značilno astmatsko vnetje, ki je prisotno tako v velikih kot v
Preberi več
Kaj lahko storimo, da preprečimo aterosklerozo, da preprečimo aterosklerotično srčno-žilno bolezen, in kako lahko ukrepamo, da se tako huda dogodka,
Preberi več
Pri raku jajčnikov gre za skupino malignih tumorjev jajčnika, ki se sicer delijo na več tipov ter podtipov. Daleč najpogostejši
Preberi več
Srce je mišična črpalka, ki poganja kri po telesu – tako skozi pljuča, ko omogoča nasičenje krvi s kisikom, kot
Preberi več