Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Maščobe so nujno potrebne za naše telo, saj omogočajo najboljši izkoristek energije in vitamina E. Priporočeno pa je uporabljati zdrave – esencialne maščobe.

 

Omega-3 je skupno ime za skupino dolgoverižnih, večkrat nenasičenih maščobnih kislin, ki so pomembne za naše zdravje. Prebivalstvo obmorskih mest, zlasti na severu Evrope ima v prehrani veliko rib in ne čuti pomanjkanja omega-3 maščobnih kislin. Za kontinentalno prebivalstvo in tudi za Slovenijo veljajo povsem druge prehranske navade, kjer se na jedilniku ribe pojavljajo zelo redko.

 

Številne raziskave so potrdile, da uživanje omega-3 maščobnih kislin zmanjšuje tveganje pojava kroničnih bolezni srca in ožilja pri odraslih . Zmanjšana je nevarnosti angine pektoris in srčnega infarkta, saj nenasičene maščobne kisline omega-3 zmanjšujejo količino trigliceridov in holesterola v krvi ter zlepljanje krvnih ploščic (trombocitov). Nekoliko znižujejo tudi zvišan krvni tlak. S tem zmanjšujejo aterosklerozo.

 

Koristno delovanje nenasičenih maščobnih kislin omega-3 tudi pri številnih drugih boleznih: nenasičene maščobne kisline omega-3 pomembno vplivajo na tvorbo biološko aktivnih snovi (eikozanoidov), ki z zapletenim mehanizmom delovanja učinkujejo na zlepljanje krvnih ploščic (agregacijo trombocitov), tonus krvnih žil in vnetne procese. Posledica tega je zmanjšano zlepljanje krvnih ploščic, razširjanje malih krvnih žil in zaviranje vnetnih procesov.

 

Kako si zagotovimo zadosten vnos nenasičenih maščobnih kislin omega-3?

Običajna prehrana Slovencev vsebuje zelo malo teh maščobnih kislin. Zaradi tega kot dodatek prehrani jemljimo kapsule s tkivnim oljem severnomorskih rib, ki je bogato z nenasičenimi maščobnimi kislinami omega-3. Pri izbiri takih kapsul naj imajo prednost tiste z zadostno vsebnostjo vitamina E, ki izboljša izrabo teh kislin v telesu.

 

Zanimivost:

Med Eskimi na Grenlandiji so bolezni srca in ožilja skoraj neznane, čeprav se prehranjujejo s hrano, bogato z maščobami. Nasprotno pa se pri Eskimih, ki živijo na Danskem in so prevzeli tamkajšnje prehranske navade, število primerov bolezni srca in ožilja ne razlikuje bistveno od števila teh primerov bolezni pri Dancih. Grenlandski Eskimi zaužijejo precej več severnomorskih rib, ki vsebujejo veliko nenasičenih maščobnih kislin omega-3.
vir: www.lek.si

 

Oglasno sporočilo:

Vsebnost omega-3 maščobnih kislin, ki jih v posameznih izdelkih najdemo na trgu, so nekateri proizvajalci zagotovili s pomočjo dodatka. Spremenjeno maščobnokislinsko sestavo mesa pa so v Pivki d.d. dosegli po naravni poti – s posebno izbrano prehrano piščancev.

Zaradi prehrane piščancev, obogatene z naravnim virom omega-3 maščobnimi kislinami, se piščančje meso in izdelki iz tega mesa razlikujejo po svoji maščobnokislinski sestavi od mesa piščancev standardnih rej in je bolj podobno mesu živali iz proste reje. Vsebuje manj nasičenih maščobnih kislin (približno 10 odstotkov) oz. toliko večkrat nenasičenih maščobnih kislin.

Najpomembnejše dejstvo je, da vsebuje piščančje meso obogateno z naravnim virom omega-3 maščobnimi kislinami vsaj dvakrat več skupnih omega-3 maščobnih kislin kot običajno piščančje meso. V tem obogatenem mesu so povišane vsebnosti vseh omega-3 maščobnih kislin.

 

Bistvenega pomena je tudi razmerje med omega-6 in omega-3. V običajnem mesu je to razmerje približno 10 : 1 in presega priporočene vrednosti WHO (svetovne zdravstvene organizacije) medtem, ko je v piščančjem mesu obogatenem z naravnim virom omega-3 maščobnimi kislinami – to razmerje približno 4,5 : 1 in je v skladu s priporočilom WHO.

 

 

Junij, 2008

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja