Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Juhe in enolončnice

 

Francoska čebulna juha

4 velike čebule, 20 g margarine, poper, 800 ml zelenjavne juhe, 120 ml suhega vina, 4 rezine polnozrnatega toasta ali kakega drugega kruha, 40 g naribanega sira z 30 % maščobe v suhi snovi

Čebulo olupimo in narežemo na tanke obročke. V ponvi segrejemo margarino in spražimo čebulo ob stalnem mešanju do zlato rumene-rjave barve. Popopramo, malo pomešamo in prelijemo z zelenjavno juho. Juho kuhamo pri srednji temperaturi približno 10 minut. Primešamo belo vino in še enkrat poizkusimo. Kruh opečemo. Vročo juho nalijemo v ognjevarno posodo ali v skodelice. Opečen kruh položimo v juho in posujemo z naribanim sirom. V segreti pečici (200 C) vsebino pečemo, da sir rahlo porjavi.

Na obrok: cca 170 kcal, 6 g B, 7 g M, 16 g skupaj OH, od tega izračunanih 12 g OH (1 KE)

 

Kremna juha iz brokolija

400 g svežega ali zamrznjenega brokolija, 800 ml zelenjavne juhe, 60 g topljenega sira s 30 % maščobe v suhi snovi, 80 ml mleka z 1,5 % maščobe, sol, poper in muškatni orešček

Brokoli operemo, očistimo in kocen križno narežemo. Polno dlan cvetnega dela shranimo za prikuho. Zavemo zelenjavno juho in v njej15 minut dušimo brokoli. Vsebino pretlačimo z gnetilko. Dodamo sir in pustimo da se v vroči juhi stali. Primešamo mleko, začinimo s soljo, poprom in muškatnim oreščkom. Juho ponudimo s cvetnimi deli brokolija.

Na obrok: cca 70 kcal, 7 g B, 1 g M, 5 g skupaj OH, od tega izračunano 0 g OH

 

Bogata enolončnica

400 g nemastnega mešanega govejega in svinjskega mesa, 4 čajne žličke olja, 2 na obročke narezani čebuli, 1 l zelenjavne juhe, ½ čajne žličke popra, paprike in muškata, 1 kg sezonske zelenjave: korenje, por, koleraba, ohrovt, fižol, paprika, zelena in zelje, 800 g krompirja in sesekljan peteršilj

Meso narežemo na približno 2 cm velike kocke. Očistimo ter operemo zelenjavo in jo narežemo na poljubno velike kocke, odvisno od časa kuhanja (zeleno na 1 cm velike kocke, por na 3 cm dolge kose). Operemo krompir, ga olupimo in narežemo na 5 mm debele rezine. V loncu segrejemo olje in v njem popečemo meso, dodamo na obročke narezano čebulo in jo pražimo poleg. Zalijemo z zelenjavno juho ter začinimo s poprom, papriko in muškatnim oreščkom. Pokrito kuhamo približno 30 minut. Juhi dodamo narezano zelenjavo in krompir ter vse skupaj kuhamo pri blagi temperaturi še 30 minut. Med dušenjem ne mešamo. Po potrebi ob strani dolijemo nekaj vroče juhe. Šele na koncu vse previdno premešamo in ponudimo z nasekljanim peteršiljem.

Nasvet: v ekonom loncu se čas dušenja skrajša na 15 minut. Pri tem damo zelenjavo k popraženemu mesu, dolijemo juho in počakamo da zavre. Zapremo pokrov in dušimo dokler ni kuhano.

Na obrok: 370 kcal, 31 g B, 8 g M, 45 g skupaj OH, od tega izračunanih 31 g (2,5 KE)

 

Madžarska fižolova juha

240 g suhega belega fižola, 1 ½ l vode, 4 čebule, 4 čajne žličke olja, 240 g govejega golaža, sol in poper, 80 g paradižnikove mezge, 4 čajne žličke mlete paprike, 160 g olupljenega krompirja in1 sveža paprika

Opran fižol čez noč namočimo v vodi. Čebulo olupimo in narežemo na drobne kocke. Segrejemo olje in v njem spražimo narezano čebulo, dodamo meso, začinimo s soljo, popopramo in popečemo. Dodamo paradižnikovo mezgo in mleto papriko ter mešamo dokler ne porjavi. Dolijemo fižol skupaj z vodo, v kateri se je mehčal, počakamo da zavre. Krompir narežemo na kocke, očistimo in operemo svežo papriko ter jo narežemo na kocke. Oboje dodamo juhi in dušimo. Fižolovo juho pustimo pokrito rahlo vreti približno eno in pol ure pri srednji temperaturi. Nato poizkusimo in vroče postrežemo.

Na obrok: cca 300 kcal, 28 g B, 2 g M, 42 g skupaj OH, od tega izračunani OH: 35 g, (skoraj 3 KE)

 

Podano je skupno število kalorij, ogljikovi hidrati (skupaj OH) in izračunani ogljikovi hidrati (KE). Podatki o vrednosti živil se nanašajo vedno na en obrok, oziroma veljajo za eno osebo, sestavine v receptu pa se nanašajo na štiri osebe.

 

Februar, 2009

 

Ne spreglejte

Melatonin je naravni hormon, ki nastaja predvsem v češeriki, majhni žlezi v možganih, ter se sprošča v krvni obtok. Češerika
Preberi več
Rak želodca je ena izmed rakavih bolezni z najvišjo stopnjo smrtnosti, ta pa je v večji meri posledica poznega prepoznavanja,
Preberi več
Kljub temu, da so stopala ključnega pomena za našo mobilnost, o njih ne razmišljamo prav veliko, dokler nas ne zmoti
Preberi več
Talne obloge iz plute sicer poznamo že desetletja, zdaj pa so s trendom vračanja k naravi in trajnosti postale spet
Preberi več
Ob diagnozi rak dojk se bolnicam sesuje svet. Takrat potrebujejo resno obravnavo in prave informacije ter človeški pristop zdravstvenega osebja,
Preberi več
Delovanje mišic je tesno povezano z živčevjem. Po živcih se prevajajo električni impulzi, ki mišicam signalizirajo krčenje. Iz osrednjega živčevja
Preberi več
Osteoporoza se pojavi brez znakov in opozoril, bolniku pa zelo zmanjša kakovost življenja. Nevarna je predvsem zaradi visokega tveganja za
Preberi več
Avtor: Doc. dr. Mija Blaganje, dr. med. Kaj je zdrs medeničnih organov? Zdrs medeničnih organov, z drugim izrazom prolaps, je
Preberi več