Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Brskajte po prispevkih

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Radi rečemo, da je april muhast mesec. Verjetno prav zaradi spremenljivega vremena, v katerem se radi mešajo deževni, sončni in celo snežni dnevi. Poglejmo, kako je z ljudmi v temu času, saj jih radi primerjamo z aprilskim vremenom.

Avtor: Damijana Škrlj

S čim bi lahko enačili muhavost? Je to mogoče depresija, spomladanska utrujenost, slaba samopodoba ali drug dejavnik? Dovolj spimo ali se zjutraj zbujamo pobiti in utrujeni? Se zadržujemo pretežno v zaprtih prostorih in večino dneva presedimo in preležimo? Smo zadovoljni s sabo in z okoljem okrog nas? Ta in druga vprašanja odstirajo tančico okrog naše »muhavosti«, ki se na koncu lahko izkaže zgolj kot nezadovoljstvo zaradi nezdravega in napačnega načina življenja. To pa še ne pomeni, da smo bolni. Mogoče le osamljeni in utrujeni …

Depresija ali zgolj pomanjkanje spanja?

Govorimo skoraj o trendu, da pod izrazom depresija opisujemo periode žalosti, ki na vsake toliko časa »obiščejo« vsakogar od nas. Večinoma ne znamo postaviti razmejitve med navadno žalostjo in klinično depresijo in vse mečemo v en koš.. Depresivno razpoloženje lahko preide v bolezen. Če imate težave s spanjem, ne glede na to, ali ste depresivni ali pa zgolj utrujeni, upoštevajte naslednje nasvete, ki vam bodo prinesli mirnejši spanec, le-ta pa večjo spočitost, več energije, več veselja do novega dne in dela, boljšo koncentracijo ter druge prednosti, ki jih prinašata spočit um in naspano telo.

Nasveti za dober spanec:

  • Čez dan prezračite spalnico, da se postan zrak zamenja s svežim.
  • Iz spalnice umaknite televizijo in računalnik. Mobilnega telefona ne odlagajte v bližini svoje postelje.
  • Zvečer ne pijte vode in drugih tekočin, saj boste zaradi male potrebe po nepotrebnem prekinjali svoj spanec.
  • Izogibajte se gledanju stresnih oddaj in filmov, saj vas vznemirjajo in s tem motijo miren spanec.
  • Uporabljajte posteljnino in pižamo, narejeno iz naravnih vlaken.
  • Preverite, v kakšni postelji ležite. Ali morate zamenjati vzmetnico? Ali imate na postelji predebelo odejo in vame je ponoči pretoplo oziroma vas pod tanko zebe?
  • Vsak dan (tudi med prostimi dnevi) pojdite spat ob isti uri in tudi zjutraj se prebujajte ob isti uri.
  • Najmanj dve uri pred spanjem ne opravljajte večjih fizičnih aktivnosti in rekreacije.
  • Uro do dve pred spanjem ne uživajte večjih in obilnejših obrokov. Privoščite si zgolj lahek in majhen večerni obrok.
  • Pijte manj kave. Manj boste razburjeni, umirilo se bo tudi vaše srce.
  • Če je le mogoče, delajte podnevi, saj nočno delo moti spanec. Najslabše pa je opravljati izmensko delo.
  • In ne pozabite na vsaj polurno vsakodnevno gibanje na svežem zraku, ki vam bo zbistrilo um in prevetrilo telo ter iz njega spravilo slabo energijo, ki se kopiči ob bivanju in delovanju v zaprtih in neprezračenih prostorih.

 

Ne prepustimo se brezvoljnosti in malodušju – nasvet iz babičine lekarne

Brezvoljnost lahko preženemo s čajem iz šentjanževke, ki ga pijemo zjutraj in zvečer. Pripravimo ga tako, da prelijemo 2 žlički šentjanževke z 2,5 dl vrele vode. Pustimo 8–10 minut ter odcedimo. Mlačen čaj osladimo z žličko medu. Odlično zdravilo je tudi matični mleček, ki nam pomaga obnoviti naše zaloge energije, krepi imunski sistem ter pomaga premagovati slabše psihofizično počutje, brezvoljnost in telesno ter duševno izčrpanost.

Kaj pa utrujenost? Rečemo ji tudi spomladanska utrujenost.

Včasih smo muhavi kar tako in ne samo zaradi meseca aprila. Običajno je muhavost (pa tudi nepotrpežljivost in spremenljivo obnašanje) povezana s psihično in fizično kondicijo. Nihanja v razpoloženju lahko povežemo s pomanjkanjem vitaminov ali spomladansko utrujenostjo. Pomanjkanje energije, slabša odpornost, motnje koncentracije, manjša fizična zmogljivost, brezvoljnost, slabo spanje, pa tudi nespečnost in s tem povezana neprespanost, ta pojav zelo lepo opisujejo. Upad delovne učinkovitosti, ki je povezana z nezadovoljstvom, pa mnogokrat pripelje celo do lažje oblike depresije. Na nas je torej, da se spopademo z muhavo pomladjo in ji stopimo nasproti z več vitamini in minerali ter se odzovemo vabilu narave in izkoristimo lepe dneve za gibanje na svežem zraku, saj so nam v muhastih mesecih manj naklonjeni kot sicer. Oskrbimo svoje telo z vitaminom C, uživajmo dovolj vitamina B3, ki v veliki meri pripomore k naši zbranosti in hitrejši odzivnosti (nahaja se v ribah, kvasu, mleku, stročnicah, koščičastem sadju in tudi jabolkih). Spomladanski utrujenosti se postavimo po robu tudi z železom, ki ga najdemo v polnovrednih živilih, stročnicah, mesu, temni listnati zelenjavi in sadju, npr. figah, brusnicah, rozinah in koščičastem sadju.. Pomanjkanje železa se kaže v obliki kronične utrujenosti, slabokrvnosti, izčrpanosti in nagnjenosti k okužbam. Človek najbolje izkoristi železo iz mesa, pri uživanju živil iz rastlinskih virov pa je treba poskrbeti za zadostno uživanje vitamina C, da ga naš organizem izkoristi v kar največji meri.

Ni vse le v hrani

Prebudimo svoje telo s hladnimi polivi preko nog in rok ter ga zmasirajmo s ščetko. Ko zaključimo tuširanje z vročo vodo, spustimo na koncu še adrenalinski hladni curek ter zaključimo z malo bolj grobim brisanjem z brisačo, s čimer pospešimo cirkulacijo. Naša muhavost je lahko tudi posledica nezadovoljivega in nezadovoljnega življenja. V življenju si moramo postaviti prioritete in načrtovati svoje dneve, da ne izgorimo zaradi preobremenjenosti. Naučimo se sprostitvene tehnike, privoščimo si prijeten sprehod v dvoje, glejmo pozitivno in kmalu bomo mi druge »vlekli« iz začaranega kroga nezadovoljstva. Za našo vedenjsko stabilnost poskrbimo z dobrimi in zdravimi medčloveškimi odnosi, pozitivno duševno naravnanostjo in veseljem do življenja. Pomislimo, koliko energije lahko prihranimo s pravilno organiziranim delovnim časom, z druženjem s pravimi ljudmi, ki nam ne bodo zgolj jemali energije temveč nas bodo s svojo pozitivno energijo tudi dvignili nad sive in dolgočasne aprilske dneve, ki pa so le znamenje, da za njimi prihaja dolgi sončni dnevi. Predihajmo se z zmernimi vajami, za katere je najbolje, da jih izvajamo na svežem zraku.

Vreme

Smo utrujeni, brezvoljni in spremenljivega razpoloženja zaradi nizkega krvnega tlaka ter megle, ki kar sili v naše domove in nas dela malodušne in brezvoljne? Deževni dnevi podaljšujejo agonijo kratkih zimskih dni in počutimo se kot medvedi, ki nekje na robu gozda še vedno spijo zimsko spanje. Če se zavedamo, da je utrujenost le opozorilo narave, da nekaj delamo narobe, potem tudi lažje ukrepamo, še preden nas naše slabe navade pahnejo v bolezen in prehudo izčrpanost, saj ima vsaka utrujenost vzrok. Poskusimo torej premagati to spomladansko brezvoljnost s sprehodom v neznano ali pa se odpeljimo v kraje, kjer je že toplo in prijazno. Pomislite na morje in sprehod ob obali. Vam dvigne razpoloženje?

Tudi za pozitivno vedenje se je treba odločiti. Recimo brezvoljnosti stop!

Mogoče pa smo v letih enih in istih opravil postali naveličani, tečni, siti svojega načina življenja. Pa se odločimo, da ne želimo več igrati vloge tečnih, naveličanih ljudi, ki se izgovarjajo na vreme in kar naprej iščejo opravičila in razloge za svoje spremenljivo in muhasto vedenje. Postanimo »sončni« ljudje, ki sejejo luč okrog sebe. Poglejte naokrog in našli jih boste za zgled: pozitivne osebe z mnogo energije, ki je imajo dovolj zase in za druge.

To lahko postanemo tudi sami, kajti recept je zelo preprost:

  • smejmo se in bodimo dobre volje;
  • večkrat storimo dobro stvar, čeprav ni plačana;
  • pomagajmo ali vsaj skušajmo pomagati;
  • druge poslušajmo brez obsodbe in neumestnih komentarjev;
  • bodimo hvaležni za vse, kar smo, imamo, dajemo in dobimo;
  • pohvalimo druge in jim dajmo priznanje za uspeh, kadar je to na mestu;
  • negativno vedenje in obnašanje drugih sprejmimo z razumevanjem, saj nikoli ne vemo, kakšna življenjska preizkušnja je nekoga pripeljala do sedanjega obnašanja;
  • tudi kadar nam ne gre vse kot po maslu, zaupajmo in delajmo, kajti vedno bomo našli pravo rešitev.

Še nekaj ljudskih o aprilu, malem travnu, saj prinašajo deževni dnevi tega meseca blagostanje v ostalih mesecih leta:

Aprilski dež mrtvo seje.

Če češminje brhko cvete, rž rado bogato daje.

Če je april deževen, kmet ne bo reven.

Če je moker april, bo kmet veliko pridelkov dobil.

Če malega travna toplo dežuje, rodovitno leto oznanjuje.

Če se aprila vreme smeje, se bo kisalo kasneje.

Slana v aprilu je bolj nevarna kot poletna toča in suša soparna.

Sončen je april in suh, bo maj za lepo vreme gluh.

Čeprav je vsak izgovor dober, se ne izgovarjajmo, da smo utrujeni in poskrbimo za zadostno količino spanja, gibanja in pravilno prehrano ter spremenimo odnos do sebe in drugih iz muhasto aprilskega v sončno pozitivnega in to ne samo spomladi, ko nas posledice zimske »lenobe« še z zadnjimi močmi udarijo po zadnji plati. Za zdravje, telesno in duševno kondicijo se je treba truditi ves čas. Ne kažimo s prstom na mesec april, da smo muhasti, ker je muhasto tudi vreme, zaradi česar nam niha tudi razpoloženje. Vreme ni krivo. Za stanje svojega telesa in duha smo odgovorni sami.

April, 2010

Ne spreglejte

Ob diagnozi rak dojk se bolnicam sesuje svet. Takrat potrebujejo resno obravnavo in prave informacije ter človeški pristop zdravstvenega osebja,
Preberi več
Delovanje mišic je tesno povezano z živčevjem. Po živcih se prevajajo električni impulzi, ki mišicam signalizirajo krčenje. Iz osrednjega živčevja
Preberi več
Osteoporoza se pojavi brez znakov in opozoril, bolniku pa zelo zmanjša kakovost življenja. Nevarna je predvsem zaradi visokega tveganja za
Preberi več
Avtor: Doc. dr. Mija Blaganje, dr. med. Kaj je zdrs medeničnih organov? Zdrs medeničnih organov, z drugim izrazom prolaps, je
Preberi več
Redno odvajanje blata je ključno za ohranjanje zdravega prebavnega sistema. Vendar pa se pri nekaterih posameznikih pojavijo težave z zaprtjem,
Preberi več
Ste že slišali za spondilolistezo? Morda ste imeli postavljeno diagnozo in vas zanima kaj pričakovati na poti do okrevanja? Kako
Preberi več
Rak žolčnika in žolčevodov je razmeroma redka bolezen in je bolezen starejših ljudi. Pojavlja se po 50. letu starosti, najpogosteje
Preberi več
Ali ste se kdaj vprašali, kaj so vnetne miopatije in kako vplivajo na zdravje vaših mišic? Ste imeli postavljeno diagnozo
Preberi več